is er wat mis met me als ik er niet van hou als mijn partner aan me zit

Ik heb nooit zin in sex en vind het vervelend als er aan me gefrunnikt word. ik krijg het dsn benauwd en wil zo snel mogelijk weg. mijn relatie van 8jaar begint hier ontzettend onder te lijden. ik kan het niet meer opbrengen om elke keer een excuus te bedenken om eronderuit te komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien tijd voor een andere partner of therapie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat altijd al zo geweest of is het iets van de laatste tijd?

Het beste antwoord

Er lijkt me inderdaad iets mis - niet zozeer dat jij niet van 'gefrunnik' houdt, maar wel dat je daar kennelijk excuses voor moet verzinnen.
Weet je partner dat je het vervelend vindt?
Heb jij zelf enig idee waarom je het vervelend vindt?
Was het altijd al zo, of is het veranderd gedurende jullie relatie?
Vind je het gefrunnik op zich vervelend, of is het omdat je dan denkt 'het [lees: seks] moet weer'?
Vind jij het vervelend dat je het vervelend vindt?
Wil je wel bij je partner blijven, en zo ja, wat verwacht je dan van hem/haar?

Als jij door wilt gaan met de relatie, of misschien terug wilt naar de relatie zoals die eerder was (vooropgesteld dat je toen wel gelukkig was binnen je relatie), dan zou relatietherapie kunnen helpen, of misschien gesprekken met een seksuoloog. Want het is zonde om een op zich goede relatie te laten verpesten door iets dat op te lossen is - en zoals je het nu beschrijft is er een probleem dat nog veel erger wordt doordat er geen communicatie over lijkt te zijn.

Ik hoop dat je een goede oplossing vindt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn partner en ik praten er vaak over, alleen word ie dan boos en word ik weer genegeerd. Ik voel me beklemt benauwd. Ik hou ervan om gewoon dingen alleen te doen en als ik dat aangeef dan is ie beledigt en vraagt dan of ik wel van hem hou. Het ligt ook wel aan mij maar ik probeer elke mijn best te doen maar het nooit goed genoeg. Dat gefrunnik heeft echt maken met dat er dan weer wat moet gebeuren (sex). Dan is er toch echt wel wat mis met me.

Andere antwoorden (6)

Dit klinkt misschien hard, maar het zou best kunnen dat je liefde voor je partner veranderd is in een anders soort, meer vriendschappelijke liefde.
Je voelt daardoor geen seksuele aantrekkingskracht meer. Het zou oneerlijk zijn voor je partner om de relatie nog te laten voortduren, en hoe hard het ook is, je zult toch even door moeten bijten en uit respect voor hem, en ook om zelf door te kunnen, een punt moeten zetten achter de relatie.
Hopelijk is de liefde van je partner sterk genoeg om vrienden te blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat dachten we van aan je relatie werken en die gevoelens weer terug krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd foxesther! als de vlinders verdwenen zijn, gewoon je partner maar weer inruilen??!!
dikke min!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja veel succes jullie allemaal met jezelf voor de gek houden. Maar vanuit die positie de gevoelens weer terug proberen te krijgen komt op hetzelfde neer als met iedere willekeurige andere te proberen die gevoelens te krijgen.
-1 voor jullie dus.
Als dat kon tenminste :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, dat geneuzel bent een therapeut werkt mischien voor een week. Maar de gevoelens zijn weg. Naar 8 jaar is dat vaak hoor....
Hoe sta je verder in je relatie? Het lijkt er meer op dat het een broer en zus relatie is geworden. Je houdt van hem maar er is geen lust meer. Praat erover. Doe leuke dingen met elkaar en kijk of je weer opnieuw verliefd kan worden. Wees eerlijk ook tegenover hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is er helemaal niks mis met je. Maar soms heb je zo een periode dat je even helemaal niet aangeraakt wil worden. Misschien heb je een hele zware tijd achter de rug. Praat met je partner er over want dat helpt wel dan kan hij je ook wat beter begrijpen en er ook begrip voor hebben.

Ik wens je heel veel sterkte om er samen met je partner uit te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Miesjuh,

Het is moeilijk om een antwoord te geven op je vraag, want er zijn meerdere dingen mogelijk:

[1] Je hebt nooit seks met je partner gehad en ziet dit ook niet met hem gebeuren, maar hebt wel degelijk seksuele gevoelens.
--> Dan denk ik niet dat de relatie nog zin heeft, aangezien jouw partner blijkbaar wel zin heeft in seks.

[2] Je had vroeger wel zin in seks met je partner, maar de laatste tijd niet meer, omdat:
* de seks kwalitatitef niet goed is.
--> Hier valt zeker wat aan te doen. Geef aan wat je lekker vindt en wat niet en laat dit door middel van lichaamstaal merken. Experimenteer er op los!
* je niet lekker in je vel zit.
--> Het is logisch dat je lustgevoelens verminderen. Ga eerst met jezelf aan de slag en wees bovendien eerlijk naar je partner toe. Anders krijgt hij het gevoel dat het aan hem ligt.
* je gevoelens voor je partner over zijn.
--> Je kan je relatie opnieuw leven in proberen te blazen, maar dat is geheel aan jou en daar kan ik niet over oordelen.

[3] Je bent 'a-seksueel' en dus geen behoefte aan seks, of zelfs een aversie ervoor.
--> Ik heb een site voor je bijgevoegd als bron.

Heel veel succes!

Toegevoegd na 4 minuten:
Oeps, ik ben vergeten terug te koppelen naar de vraag. Excuses.

Alleen in het laatste geval (3) is er iets 'mis' met je, maar ik vind het woord 'mis' niet echt positief klinken.

Is iets anders van toepassing, dan is er misschien iets mis met de gevoelens die je voor je vriend koestert, danwel de kwaliteit van de seks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf hoe oud je bent. Op latere leeftijd komt het wel meer voor dat sex niet echt meer op de eerste plaats komt.
Maar als je nog jong bent, is er inderdaad iets mis. Daarvoor niet met jou, maar wel met je relatie. Hou je nog wel van hem?

Ik zou geen excuses meer verzinnen, maar eens goed met je partner praten. Probeer er samen uit te komen, misschien dat je een andere manier van vrijen prettiger vindt. Als je zin in sex niet terugkomt, mag je hem niet verder aan het lijntje houden. Dan moet je eerlijk zijn tegen hem en misschien beter de relatie beeindigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Er is niet noodzakelijkerwijs iets mis met jou, maar wel met jullie relatie. Daar zou ik maar mee ophouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- ; sorry hoor, maar je hoeft een relatie niet meteen te beëindigen als het vuur een beetje gedooft is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogal kort door de bocht fransamsterdam!