Welke chemicalien zitten er in flesjes water, en wat doet dat met de gezondheid?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10190430/____Water_drinken_niet_zo_gezond____.html?p=3,1

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Het onderzoek gaat over water in plastic flesjes ; dat water neemt inderdaad chemicaliën (met name weekmakers) uit het plastic over. Met water in glas of kraanwater is niet zo veel aan de hand ; daar moet je hele zwembaden van leegdrinken voor je er last van krijgt.

Vergeet ook niet dat ALLE alternatieven voor water OOK in flesjes of geplastificeerde pakken zitten (en nog maar zelden van glas ; zelfs bier zit tegenwoordig in plastic) en een hoop andere dingen bevat die zeker niet goed voor je zijn (zoals suiker, bijvoorbeeld). En ook zelfgeperst stap is niet 100 % zuiver, of je moet je eigen biologische sinaasappeltjes op de top van een afgelegen berg gekweekt hebben, ver van de bewoonde wereld.

Bij meer dan vier tot zes liter water zonder tussendoor te eten (erg populair in de nogal ongezonde lijncultuur van vandaag de dag) moet je inderdaad oppassen voor ' watervergiftiging' . Die wordt echter niet veroorzaakt door chemicaliën in het water, maar gebrek aan zouten en suikers (en meer substantiële voedingsstoffen) daarin die je lichaam nodig heeft. Tussendoor af en toe toch maar even een hapje eten dus.

Puntje bij paaltje is het dus weer gewoon een storm in een glas water - dat je met een gerust hart kunt blijven drinken. Mits afgewisseld met gezonde voeding, zoals niet minder dan logisch is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Brr, zoveel water op een dag, alleen om te willen afvallen, eng gewoon.

Andere antwoorden (3)

Het water in flesjes is veel minder gecontroleerd dan het drink water in Nederland.
Gewoon uit de kraan drinken in Nederland. Dan heb je prima, schoon, vers en gecontroleerd water.

Het is toch logisch dat er chemicalien zijn toegevoegd? Anders is het toch niet houdbaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit eerdere onderzoeken is al gebleken dat flessenwater helemaal niet goed is.
De chemicaliën die erin zitten zijn vaak smaakmakers en conserveringsmiddelen en neemt ook vaak de chemicaliën van het plastic flesje over.
Ook blijkt uit onderzoek dat niet alle bronnen die voor flessenwater worden gebruikt even goed/gezond zijn.
Beter is nog altijd om in Nederland gewoon kraanwater te drinken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan niet zeggen dat je bron een onafhankelijkheid heeft. Dus in mijn ogen is het meer een marketing verhaal.
Toevallig vanmiddag gelezen. Het gaat over welke stoffen er in plasticverpakkingen zitten en welke schade dit aanricht.

http://www.menssana.nu/media/Nieuws/Nieuwsbrieven/MSB_17%5Bontgiften%5D.pdf?wb_session_id=6e39ff5f95ab368295f7ef5452ce97db