Hoe kan het dat je dezelfde smaak in verschillende situaties anders kan proeven?

Als ik mijn tanden poets smaakt de pasta vaak naar mint. Mijn migrainepillen (Maxalt) hebben echter een mint-smaak die veel in de buurt komt bij tandpasta. Je legt deze pil op je tong en dan smelt hij weg.
Als ik echter deze lucht van de pillen ruik of de smaak proef ga ik bijna over mijn nek (zelfs als ik aan de lucht denk walg ik), terwijl ik bij het tanden poetsen hier totaal geen last van heb.
Kan iemand mij vertellen hoe dit kan komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn man heeft precies dezelfde pillen en vindt ze ook mega-walgelijk. Hij is er echter van overtuigd dat dat komt door de bijsmaak van de Aspartaam, de gebruikte zoetstof die ook aan frisdranken en dergelijke voor hem dezelfde walgelijke (na)smaak geeft. En hier zit veel te veel in ; veel en veel te zoet.

Waarschijnlijk door de combinatie van meerder stoffen.

Mischien ook de associatie die je legt bij de pillen en je ziek voelen. Als je de geur van de pillen ruikt, komt het gevoel van het "ziek" voelen weer naar boven.

ik vind maxalt vooral bitter, terwijl ik tandpasta lekker vind. er zitten toch andere stoffen in ookal moet de hoofdsmaak voor mint doorgaan. ik denk de combinatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100