Is er manier om aan je precieze geboortetijd te komen?

Als je het niet aan je ouders kunt vragen. En je bent thuis geboren. Dus het ziekenhuis bellen heeft ook geen nut.
O ja, heb ook geen idee wie de verloskundige is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je geboorte is aangegeven bij de burgerlijke stand.
Bij het doen van die aangifte wordt niet alleen datum, naam enz. gevraagd maar ook het tijdstip van geboorte!
Dus daar zou je het moeten kunnen achterhalen, door in in je geboorteplaats een uittreksel uit het geboorte-register op te vragen.
Er zijn wel kosten aan verbonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

hm.. Staat dat niet gewoon op je geboortebewijs? Dat zou je zelf moeten hebben. En anders staat het op een uitreksel wat je bijde gemeente van geboorte aan kan vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuitgaand dat het niet op je geboorte bewijs staat en dat je de gemeente al gevraagd heb, nee geen andere manier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger werd het ook in het trouwboekje van je ouders bijgeschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als kanttekening wil ik wel even toevoegen dat de precieze geboortetijd echt iets is van deze generatie. Vroeger keek men na de geboorte gewoon op het horloge en dan moet je maar geluk hebben dat dat precies gelijk stond. Dus de precieze geboortetijd blijft altijd nog bij benadering.