Wie heeft weleens geprobeerd het gebruik van het middel Efexor af te bouwen? Is het gelukt? Hoe heb je het gedaan?

Efexor is een middel tegen angstaanvallen na trauma.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

het is niet afschuiven maar als je het woord "Efexor" op google invoert wordt je een heleboel wijzer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit antwoord is geen ervaring van mij,maar misschien heb je er iets aan.Lees ook de link eens,er staan veel ervaringen te lezen.

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allen, Na een heftige Burn Out. 1 jaar overspannen thuis gezeten. Psycologen gepraat. In overleg met husarts aan de Efexor gegaan 75 mg per dag. Hielp perfect. Heb vijftien maanden gebruikt. nu sind vier weken gestopt. De afkickverschijnselen zijn heftig Duizelig, spierpijn, lichtflitsen in hoofd, Hartkloppingen Kortom gewoon doodziek dus. Maar....... alleen lichamelijk ziek niet geestelijk. Ik denk danook dat ik gewonnen heb. Mijn boodschap is eigenlijk. Wees niet bang om te stoppen. Blijf volhouden en denk, ik kan het. Dan lukt het soms ook. Ik begrijp dat ik alleen voor mezelf spreek en wens jullie dan ook veel sterkte en wijsheid toe.

Succes.
Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Middelen tegen angstaanvallen die het gevolg zijn van traumatische ervaringen ergens in je leven zijn meestal geen echte oplossingen . Ze schuiven eigenlijk de problemen vooruit . Zolang je ze maar blijft slikken gaat het redelijk tot goed .Maar ze lossen meestal niet de problemen op . Op het moment dat je ze gaat afbouwen komen vaak de problemen in meer of mindere mate weer terug . Soms geven ze je even zoveel steun in de rug , zodat je lichaam ( en geest ) even een adempauze krijgen en hierdoor toch kunnen herstellen . Helaas gaat het vaak anders . Angstaanvallen zijn uitermate ingewikkeld om te behandelen en door de buitenwereld vaak onderschat of zelfs vaak onbegrepen . Hierdoor ontstaan weer nieuwe angstaanvallen . Teruggaan naar de oorzaak van het probleem ,de trauma , is vaak aan te raden door te praten hierover met deskundige.Daarna in samenspraak met hun langzaam afbouwen. Dat is voor iedere persoon weer anders. Laat je niet gek maken door anderen maar heb vertrouwen in je zelf .