Op plekken waar je het niet wilt neem ik aan?
Door epileren of scheren
Als je er veel last van hebt kun je ook laser of elektrisch epileren overwegen. Laser werkt trouwens alleen maar bij donkere haren en een lichte huid.

Heb je echt veel ongewenste haargroei, dan zou het kunnen dat je verzekering een deel vergoedt van de kosten
anneliez
12 jaar geleden
Alleen door speciale behandelingen zoals laseren, maar ook dit is verwijderen.
Tegengaan is niet echt te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt overmatige haargroei bedoelt, dan is er wel een behandeling om dat tegen te gaan.
Zo'n erge vorm van overmatige haargroei heet Hirsutisme, het begint meestal op het eind van de puberteit. Het kan gaan om een verhoogde productie van mannelijke hormonen (androgenen).
Ernstige vormen van hirsutisme kunnen behandeld worden met geneesmiddelen die de productie van androgenen of de werking ervan ter hoogte van de haarfollikels, afremmen.
Als dit je probleem is, spreek er dan over met je huisarts.