Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

na het zwemmen in open water krijg ik jeuk?

als ik heb gezwommen in een rivier of plas krijg ik na die tijd jeuk als ik ga krabben ook nog rode bultjes
dit duurt soms een paar weken voordag het over is
ik heb al geprobeerd voor en na het zwemmen in te smeren met body lotion
metteen na het zwemmen ga ik douchen
kan iemand vertellen hoe het komt en hoe ik er vanaf kom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dit komt waarschijnlijk doordat veel Nederlandse wateren op dit moment besmet zijn met blauw alg lees hieronder verder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook gehad, dat komt waarschijnlijk dat je helemaal allergisch bent voor blauw alg of stoffen die in het water zijn opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huiduitslag krijgt men door in water te zwemmen waar de blauwalg zich aan het vermenigvuldigen is door het ineens optredende warme weer of door alleen maar continuïteit in de hete dagen.

De verschijnselen van uitslag ten gevolge van blauwalg bestaan uit kleine rode bultjes die lijken op zonne-allergie-bultjes. Deze bultjes kunnen ook een groot rood waas vormen en enorm jeuken. Men kan het beste de lichaamsdelen waar de uitslag optreedt een aantal malen per dag insmeren met vochtinbrengende after sun waardoor de huid minder snel uitdroogt en minder jeukt. Is de jeuk echt ondragelijk, stap dan onder een vrij warme douche en sproei met het water op de plekken waar de uitslag voorkomt en de jeuk trekt een beetje weg, wat zeer verlichtend werkt. Daarna weer insmeren met after sun of een ander huidsmeermiddel. Ook helpt mentholpoeder zeer goed tegen de jeuk. De eerste dagen na de irritatie moeten zon en met blauwalg besmet water vermeden worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zwem niet als er blauw alg is
dus dat kan het denk ik niet zijn

Toegevoegd na 1 minuut:
ps; ik ben die gast........ die de vraag stelde
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de melding er is dat er blauwalg is, kan het allang in het water zitten.
Of het blauwalg is weet ik niet, ik weet wel dat ik het als kind ook vaak had bij het zwemmen in een bepaalde plas :/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding