Waarom word ik altijd zo snel moe met warm weer?

Heeft dat te maken met het feit dat je hart wat harder moet werken om het bloed rond te pompen, omdat de bloedvaten wijder staan met deze hitte? Of zijn we het gewoon niet meer gewend en moeten we als het ware acclimatiseren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Goedgoedgoed, een antwoord dan :-))) Toen mijn tante in Curaquo (hoe schrijf je dat...) ging wonen schreef ze: Iedereen hier loopt traag, vreselijk, allemaal bewegen ze langzaam en loom, zo wil ik niet worden... Twee maanden later schreef ze: ik loop nu ook zo traag en beweeg me langzaam, het heeft met het klimaat te maken, je lichaam past zich gewoon aan. Je kán hier niet de hele dag in een flink tempo lopen want dat houdt je lichaam niet vol, dus slenteren wij nu ook door de straten ;-)) Nu geloof ik zeker dat je lichaam moet acclimatiseren maar je lichaam zal als het koud is meer beweging nodig hebben om warmte te creeren en minder moeten bewegen om minder warmte te creeren. Wat er precies in je lichaam gebeurt... een ander weet dat vast beter dan ik, ik ben benieuwd ;-)

Je lichaam moet tijdens heet weer alle zeilen bijzetten om de lichaamstemperatuur op de juiste stand te houden, je lichaam wil liever geen hitte en zal je loom/moe maken om te zorgen dat je niet nog meer warmte gaat generenen.

Het heeft inderdaad te maken met het aanpassen van het lichaam aan de warmte: we moeten een stapje minder rennen: kallempies an doen ;-) Wat je kan helpen is meer water drinken. Je lichaam zweet meer, en heeft dus ook meer vocht nodig. Als je te weinig drinkt kan dat als extra effect hebben, dat je loom wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100