Welke plek kan je het best innemen in een nieuwe klas?

In deze klas kent iedereen elkaar al, er hebben zich al 2 meidengroepen gevormd, een met de populaire en de andere ''burgers''
Ik ken een paar uit de 2e groep maar niet heel close bevriend, meer kennis. Ze hebben mij geaccepteerd in de paar dagen dat ik met hun hele klas was.
Nu ga ik naar hun klas, hoe zorg ik ervoor dat dat ook zo blijft?
Hoe moet ik mij opstellen in die klas, afwachten? Of actief meedoen? Vrienden maken of gereserveerd reageren?

Toegevoegd na 39 seconden:
Mijn karakter is zo ongeveer het tegenovergestelde van verlegen al kan ik soms nogal ruw overkomen.
Ik ben een meisje, 16 jaar

Toegevoegd na 1 uur:
Wat verwachten zij van mij? Gewoon mezelf zijn, als je dat antwoord geeft dan ken je mij zeker niet.
Geef aub een iets meer inhoudelijk antwoord.
(onderstreept) Wat (/onderstreept) moet ik doen?

Ik weet dat ik zo iets niet onderstreept krijg maar om het duidelijker te maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Hoi Dromer,

Naast dat je je natuurlijk niet anders voor moet doen dan je bent, heb ik wel enkele tips voor je.

[1] Afwachten in de zin van 'geen grote bek hebben' is wel een goed idee (ik ken je natuurlijk niet, dus weet niet of dit zo is). Dan krijg je natuurlijk meteen al een 'naampje'.
[2] Actie ondernemen in de zin van contact maken met je klasgenoten, eens een keer voorstellen om na school wat met elkaar te doen.
[3] Geen stemming zaaien. Soms heb je echt zo'n gezellige klas en wordt dat verpest door een nieuweling die bijvoorbeeld pest/roddelt et cetera. Dat is natuurlijk niet goed voor je imago.
[4] Je zegt dat je niet verlegen bent. Dat heb je in ieder geval mee! Als je op mensen af durft te stappen, dan heb je natuurlijk sneller kans om contact met iemand te krijgen.
[5] Wees niet te ruw ;-)
[6] Wees enthousiast. TE gereserveerd reageren op mensen die je tof lijken, lijkt me geen goed idee. Als je je te gereserveerd opstellen, dan krijgen je klasgenoten geen leuke eerste indruk van je.

Hoop dat je hier iets mee kan. Veel succes en hopelijk ook wat plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het beste antwoord

Andere antwoorden (6)

Wees jezelf, dat houd je het langste vol en je voelt je er het beste bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gewoon jezelf zijn . En een beetje meepraten en op een gegeven moment leer je ze wat beter kennen en misschien wordt je dan bevriend.

Ps ik krijg ook een nieuwe klas en weet precies in welke situatie je zit suc6 ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ging met 2 vrienden naar een nieuwe klas en op een gegeven moment kwamen de leerlingen naar ons toe, i.p.v dat wij contact zochten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben halfverwege zelfs overgestapt naar een nieuwe school en dus een andere klas, als je gewoon jezelf bent is er niks aan de hand dan moeten ze maar accepteren wie je bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Gewoon mezelf zijn, als je dat antwoord geeft dan ken je mij zeker niet."
Ik denk dat niemand je hier kent? En gewoon jezelf zijn is toch echt het beste. Als jij een rol gaat aannemen om bij een bepaalde groep te horen, val je vroeg of laat door de mand en hoor je nergens meer bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben laatst verhuist, en in het midden van het jaar in een nieuwe klas gekomen. Ik kan me wel goed aanpassen, en dat is het belangrijkste is dat je je open opstelt en altijd op je gemak blijft. Als je eenmaal 1 of 2 goeie vrienden het die je echt mag en je weet dat je ook buiten school met ze om kan gaan. Zij zijn benieuwd naar jou en ze hebben mij vertelt dat ze altijd denken dat er iemand leuks komt. De eerste indruk is aardig belangrijk dus kom zelfverzekerd over en lach met je nieuwe klasgenoten, en als bij de populaire meisjes (ik ben een jongen) heb je snel veel nieuwe vrienden. De "burgers" zijn meestal één vaste gesloten groep. Als je bij hun gaat zitten, zorg dan dat je niet vast gaat plakken en ga ook met de andere om.