Hoe lang duur het voordat extreem dun geworden haar door anticonceptie weer normaal haar wordt?

Omdat ik enorm dun haar heb gekregen en dit waarschijnlijk door de pil komt, heb ik een andere pil gekregen.
Nu is dit inmiddels drie maanden geleden, en ik zie nog geen verbetering. Moet ik nog geduld hebben? Na hoeveel tijd zou je verbetering moeten zien?
Heeft iemand hier ervaring mee? Het schijnt nogal vaak voor te komen bij vrouwen.

(Ik heb er niet aan gedacht dat aan de huisarts te vragen toen ik daar was.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Dit heb ik gekopiëerd van het Viva-forum, van vrouwen met gelijksoortige klachten:
Vraag:
Dus je hebt niet direct minder haaruitval gemerkt door het
stoppen met de pil? Je haar werd gewoon weer geleidelijk dikker zoals het ook geleidelijk dunner was geworden? Had je het idee dat de haaruitval na 6 maanden gestopt te zijn wel minder was dan toen je de pil nog slikte?
Antwoord:
Klopt, het viel namelijk op dat moment niet erg uit, maar was door de jaren heen uitgedund. En het werd geleidelijk weer dikker ja, na een half jaar echt goed te zien/voelen. Na 6 maanden gestopt te zijn kan ik me nog herinnereren dat ik na het wassen maar een paar haren verloor, soms helemaal niets! Terwijl ik met de pil geleidelijk aan gewend was dat ik dan toch een borstel vol had na het haren wassen, dus dat was echt wel een verschil.

Hieruit concludeer ik, en hoop van harte voor je, dat je haar geleidelijk aan toch weer dikker zal moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Snik" ... 6 maanden... Nu ja, dan hebben we nog maar even geduld. en dan maar hopen dat het ook echt door de pil komt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joh, je hebt er al 3 maanden op zitten, maar ik hoop met je mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben nog even langs de apotheek geweest. idd 3 tot 6 maanden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De berichten zijn inmiddels 5 jaar oud. Toch ben ik heel erg benieuwd naar je ervaring suussuus. Ik ben zelf ook gestopt met de pil sinds eergisteren. Ik ben nu 21 en ik slikte de pil sinds mijn 14de. Ik had altijd vrij dik haar, waar nu niet veel meer van over is. Ik hoop ook mijn haren terug te krijgen door te stoppen. Ik hoop heel erg dat het werkt.