kunnen je ogen beschadigen of wat het mag heten door een computer scherm?

ik ben al 14 jaar en ik heb -5 aan mijn linker oog en mijn ouders dachten dat ik door te lang pcen daar door komt is dit waar en is er een manier dat mijn ogen goed worden want ik wil later een beroep doen maar daar mag je geen bril of contactlenzen

Weet jij het antwoord?

/2500

nee. Achter de computer zitten beschadigt je ogen niet.

Te lang achter je pc is niet echt goed. maar ik denk niet dat het de oorzaak is dat je linkeroog -5 heeft

Het kijken naar een beeldscherm is niet schadelijk voor een oog. Er kan wel vermoeidheid in de ogen/hersenen optreden wanneer er (te) lang naar een beeldscherm wordt gekeken. Je kunt (om je ogen weer goed te maken) je ogen laten laseren; als je ogen slecht zijn, is je netvlies troebel. Bij het laseren zorgen ze ervoor dat het netvlies weer schoon wordt waardoor je weer goed kan kijken zonder contactlenzen of bril. Laseren is echter wel heel prijzig.

Volgens mij is het niet echt schadelijk voor een oog maar je ogen worden er wel vermoeiender door. En als je dan al aanleg hebt voor een slecht oog of een luie oog heeft dat er wel een beetje mee te maken volgens mij. Maar het is sowieso niet goed om heel lang achter de pc te zitten. Ik merk wel aan mezelf dat wanneer ik te lang naar het beeld kijk ik hoofdpijn krijg en tranende ogen.

Voor de mensen die hier zeggen dat het niet schadelijk is, zou ik wel eens een bron willen zien. Want namelijk ik denk zelf dat het helemaal nog niet zo bekend is of het al dan niet schadelijk is voor je ogen of voor je hersenen of wat dan ook. Want het dagelijks thuisgebruik van een computer met name internet is daar nog veel te jong voor. Slechts 20 jaar geleden was internet iets wat bijna niemand had. Mensen zaten toen niet online, dus of je ogen er slecht van worden dat is volgens mij nog niet bewezen.

vroeger zei men dat over tv kijken... het is niet goed voor je hersenen om ergens continu op gefocust te zijn. dat kan veel gevolgen hebben waaronder slecht zien. dat heeft echter weinig te maken met -5 in je oog. dat betekent dat het brandpunt van je ooglens niet op je netvlies valt. -5 geeft aan welke correctie er nodig is om dat wel te laten gebeuren. (lenzen/bril) .dit komt niet meer zomaar goed. laat je informeren door een opticien of oogarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100