Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kunnen je ogen beschadigen of wat het mag heten door een computer scherm?

ik ben al 14 jaar en ik heb -5 aan mijn linker oog en mijn ouders dachten dat ik door te lang pcen daar door komt is dit waar en is er een manier dat mijn ogen goed worden want ik wil later een beroep doen maar daar mag je geen bril of contactlenzen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

nee. Achter de computer zitten beschadigt je ogen niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te lang achter je pc is niet echt goed. maar ik denk niet dat het de oorzaak is dat je linkeroog -5 heeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er niet goed aan? Ik kijk soms uren naar een beeldscherm, sinds het LCD ipv CRT schermen zijn kan ik dat lang, lang volhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou je ogen kunnen er erg vermoeid door raken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door hard werken kan mijn lichaam ook vermoeid raken, daar is niks mee. Er bestaat namelijk een kuur voor als je moe bent, dat heet rusten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daarentegen is het kijken naar tv of gamen net voor het slapen niet al te best voor je nachtrust
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mr tomaat, dus ik heb het toch over ogen niet je lichaam :s.
Het kijken naar een beeldscherm is niet schadelijk voor een oog. Er kan wel vermoeidheid in de ogen/hersenen optreden wanneer er (te) lang naar een beeldscherm wordt gekeken.
Je kunt (om je ogen weer goed te maken) je ogen laten laseren; als je ogen slecht zijn, is je netvlies troebel. Bij het laseren zorgen ze ervoor dat het netvlies weer schoon wordt waardoor je weer goed kan kijken zonder contactlenzen of bril. Laseren is echter wel heel prijzig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het niet echt schadelijk voor een oog maar je ogen worden er wel vermoeiender door. En als je dan al aanleg hebt voor een slecht oog of een luie oog heeft dat er wel een beetje mee te maken volgens mij. Maar het is sowieso niet goed om heel lang achter de pc te zitten. Ik merk wel aan mezelf dat wanneer ik te lang naar het beeld kijk ik hoofdpijn krijg en tranende ogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de mensen die hier zeggen dat het niet schadelijk is, zou ik wel eens een bron willen zien.

Want namelijk ik denk zelf dat het helemaal nog niet zo bekend is of het al dan niet schadelijk is voor je ogen of voor je hersenen of wat dan ook. Want het dagelijks thuisgebruik van een computer met name internet is daar nog veel te jong voor. Slechts 20 jaar geleden was internet iets wat bijna niemand had. Mensen zaten toen niet online, dus of je ogen er slecht van worden dat is volgens mij nog niet bewezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vroeger zei men dat over tv kijken... het is niet goed voor je hersenen om ergens continu op gefocust te zijn. dat kan veel gevolgen hebben waaronder slecht zien. dat heeft echter weinig te maken met -5 in je oog. dat betekent dat het brandpunt van je ooglens niet op je netvlies valt. -5 geeft aan welke correctie er nodig is om dat wel te laten gebeuren. (lenzen/bril) .dit komt niet meer zomaar goed. laat je informeren door een opticien of oogarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing