is strekken beter voor of na de training?

Toegevoegd na 12 minuten:
thanks iedereen, vraag beantwoort

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is beide erg belangrijk. Het is niet goed om te gaan sporten zonder eerst je spieren op te warmen, daardoor kun je inderdaad blessures krijgen. Maar ook na het sporten is het belangrijk om langzaam af te bouwen. Je hoeft dan niet te strekken, maar om spierpijn te voorkomen, is het slim om even rustig uit te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Beter strekken voor de training.
Zo kan je goed bewegen voor de training!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de training en als je niet strekt voor training loop je kans op blessures
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit blijkt volgens mijn bron een mythe te zijn.. en blijken er zelfs onderzoeken te zijn die het tegendeel bewijzen. http://www.ckvmia.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1613&Itemid=546
voor de training, dan maak je je spieren een beetje los en zo voorkom je blessures
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter eerst een warming-up en dan strekken. Ligt er wel een beetje aan wat voor sport je doet en wat je trainingsdoel is. Als je fitnesst en je op spiermassa traint zou ik niet strekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beiden! Eerst strekken voor de warming-up en dan strekken als cooling down. Dan krijg je mooie lange spieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker na de training, want als je het voorde training doet dan rek je al je spieren op, dan kun je langdurig geblesseerd raken. Voor de training kun je wel andere oefeningen doen kijk hiervoor op internet.