is strekken beter voor of na de training?

Toegevoegd na 12 minuten:
thanks iedereen, vraag beantwoort

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is beide erg belangrijk. Het is niet goed om te gaan sporten zonder eerst je spieren op te warmen, daardoor kun je inderdaad blessures krijgen. Maar ook na het sporten is het belangrijk om langzaam af te bouwen. Je hoeft dan niet te strekken, maar om spierpijn te voorkomen, is het slim om even rustig uit te lopen.

Beter strekken voor de training. Zo kan je goed bewegen voor de training!

Voor de training en als je niet strekt voor training loop je kans op blessures

voor de training, dan maak je je spieren een beetje los en zo voorkom je blessures

Beter eerst een warming-up en dan strekken. Ligt er wel een beetje aan wat voor sport je doet en wat je trainingsdoel is. Als je fitnesst en je op spiermassa traint zou ik niet strekken

Beiden! Eerst strekken voor de warming-up en dan strekken als cooling down. Dan krijg je mooie lange spieren.

Zeker na de training, want als je het voorde training doet dan rek je al je spieren op, dan kun je langdurig geblesseerd raken. Voor de training kun je wel andere oefeningen doen kijk hiervoor op internet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100