Waarom heb ik geen vast handschrift?

Ik (40) heb meerdere 'handschriften" waarom is dit en hoe krijg ik alsnog een vast handschrift zonder daar over te hoeven nadenken, dus automatisch.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.4K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
heb ik ook, mijn handschrift hangt van mijn stemming af, evenals het font wat ik op de computer gebruik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook! Heb hetme ook wel eens afgevraagd. Ze zeggen veel uit een handschrift op te kunnen maken. Je ziet het wel eens in films om moordenaars te ontmaskeren haha

Het beste antwoord

Het is heel moeilijk verschillende handschriften even vloeiend te kunnen schrijven. Kies 1 handschrift voor jezelf uit. Kijk heel goed naar de letters daarvan, hoe je ze schrijft. Daarna is het oefenen, oefenen, oefenen, herhalen, herhalen, herhalen en controleren of je de letters nog wel het zelfde schrijft. Niet heel anders dan de eerste keer dat je de letters leerde schrijven eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In psychologisch opzicht zou het kunnen betekenen dat jij nog niet helemaal zeker bent van jouw persoonlijkheid. Want een handschrift verraadt aan grafologen veel over wie de schrijver ervan is. Maar als jij telkens een ander soort handschrift gebruikt dan ben je nog aan het zoeken wat het best bij jou past. Wanneer jij voor jezelf duidelijk weet wie jij als persoonlijkheid bent zal je als vanzelfscprekend kiezen voor het handschrift dat daarbij hoort.
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Nee hoor, echt niet. Dat is ook de reden dat er ook grafologen als forensisch medewerker behulpzaam zijn. Omdat zij bijvoorbeeld kunnen helpen een seriemoordenaar die briefjes achterlaat te ontmaskeren.
Er zijn wel meer mensen die geen vast handschrift hebben. Het veranderd vaak als ze vlug iets opschrijven of er de tijd voor nemen. Je schrijft anders op het winkelbriefje dan bij een belangrijke brief. Ik toch :)

Vaak is het ook zo dat bij iemand die niet regelmatig schrijft, het handschrift niet meer vast is. Wij schrijven allemaal steeds minder op papier, wel smsjes en computer, maar echt iets opschrijven gebeurt steeds minder. Daar kan het ook mee te maken hebben.