Wat voor Brandwond?

Ik heb mezelf in een manisch depressieve bui met alcohol gebruik gisteren "gebrandmerkt"... Ik heb een aansteker een minuut lang op de kop gehouden en heet gemaakt en op de binnenkant van mijn onderarm gedrukt zo'n 15 seconden.
Ik vraag me af wat soort grade brandwond het is en die blaren die erop zitten. Gisteravond deed het goed zeer maar sinds ik wakker ben voel ik er niks meer van.
Zie foto ;

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Met een foto valt dat niet te beoordelen, en dat je nu niks voelt zegt ook niet zoveel. Ga bij je huisarts langs, en laat hem er naar kijken. En bespreek dan ook, hoe je tot dit soort acties komt. Je huisarts zal je daar graag bij willen helpen. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik ben geen arts, en kan het dus niet beoordelen, en zeker niet aan de hand van een foto. Jij blijkbaar wel.
Foto's geven de werkelijkheid niet weer, maar daar heb jij blijkbaar nog nooit van gehoord.
Daarom leek het me beter te antwoorden met de tip het door een arts te laten beoordelen, en de rest van het probleem ook aan te pakken. En als ik je vertel, dat toen ik ging antwoorden er nog geen enkel antwoord was binnen gekomen, dan zal dat ook weinig zin hebben. Zul je wel niet geloven, want je bent nogal zeker van je zaak. Maar het is wel zo, dus ik herhaal geen antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat jezelf steeds meer tegenspreken. Nu geef je toe dat het toch niet mogelijk is aan de hand van een foto iets te beoordelen. Je maakt het zelfs nog sterker: zelfs een arts kan dat niet. Wat wil je nou joh? Gewoon die jongen, die er zo aan toe is met zijn depressies aan zijn lot overlaten, omdat we iets niet kunnen beoordelen? Niet antwoorden? Of gewoon tegen die jongen zeggen "ga naar de dokter!". Gewoon even de helpende hand bieden. Dàt heb ik gedaan en daar sta ik voor 100% achter. Het is me een volstrekt raadsel wat de reden is van al je commentaar. Waarom ga je geen vragen beantwoorden, ipv allerlei commentaar te leveren op mensen die graag iemand willen helpen, en werkelijk begaan zijn met iemand? En dan ook nog eens met overhaaste conclusies die nergens op slaan, zoals of mijn antwoord een herhaling zou zijn van eerder gegeven antwoorden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elena43, misverstandje wegwerken; ik antwoord nooit om de eerste te zijn. Want dat win ik nooit. Ik moet veel te lang nadenken over mijn antwoorden. Ik probeer alleen maar iets zinnigs te antwoorden; soms lukt dat, soms niet.
Gelukkig komt het niet zo vaak voor, al dat overbodige commentaar. Het blijft dus nog best een beetje leuk op GV! ;-)
Dank voor je support!

Andere antwoorden (3)

Als het goed is weet je huisarts dat, en hoe je het t beste kunt behandelen - als het goed is weet hij ook hoe je jezelf op een minder permanente manier pijn kunt doen. Daar zijn allerlei trucs voor.

Ik zeg bewust huisarts, want die kan je ook doorverwijzen als je hulp wilt bij je manische depressie (of heb je al hulp?). De pieken zijn heerlijk en prachtig, maar ja.

Met minder permanent bedoel ik; pijn die geen littekens veroorzaakt, die weinig risico hebben op ontstekingen en infecties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een eerste en tweede graad verbranding heb je opgelopen. Eerste graad is de roodheid en de tweede is te herkennen aan je blaar. Maar het feit dat je nu niks meer voelt (ook niet als er water op komt?) kan het zelfs een derde graad verbranding zijn (zenuwen verbrand)
Ik neem aan dat je gister de niet de helderheid hebt gehad om te koelen. Zorg er nu voor dat het niet gaat ontsteken, want het is open. Je kan om dit te voorkomen om schoon verband op te doen. Houdt het goed in de gate. Als er geel of wit spul uitkomt naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij moet meteen naar de dokter gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de brandwond niet groter is dan de handpalm, en zo als het er nu uitziet is dat niet nodig na mijn mening. Heb zelf zo vaak brandwonden gehad. (horeca).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel je bij derdegraads doorgaans meer beschadiging ziet. Ik denk dat het wel meevalt maar mensen zijn inderdaad zelf verantwoordelijk om een aantal dingen in de gaten te houden.
het is een brand merk je moet zo snel mogelijk naar de dokter voor dat het ontsteekt