Ik ben denk dat ik bloedarmoede heb, maar ik ben bang voor bloedprikken, wat moet ik doen?

Ik durf dus niet een afspraak te maken met de huisarts, omdat ik bang ben voor bloedprikken.
Ik weet uit eigen ervaring dat het geen pijn doet, maar toch het iddee he.
Weet iemand hoe ik hier vanaf kan komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Kimath
12 jaar geleden
Vroeg je net ook al, gewoon gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar die andere werd verwijderd doordat er geen vraagteken achter stond.;)

Het beste antwoord

De pijn valt echt mee! En sowieso als je de prik gaat halen moet je denken aan iets leuks en niet alleen aan de pijn.
Bijvoorbeeld; denk aan het ijsje die je daarna gaat kopen, of als je thuis komt dat je lekker lang onder de douche gaat staan (of in bad gaat liggen) (als je dat leuk vind). Of denk gewoon aan wat je morgen gaat doen! Zo overleef ik alle prikken:D
Wees lekker creatief en denk niet allen aan de prik! Het is gebeurt voordat je het weet!
suc6:D
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mmm.. je moet wel prikken Anders kom jr er niet achter, maar het is een klein spelden prikje in,je vinger stelt niks voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat testen ze toch nooit in je vinger? Volgens mij testen ze dat altijd in een ader in je arm.
Wees flink en ga. Je zult in je leven nog zo vaak een prik krijgen..

Wat is nou eigenlijk precies je angst? Zo'n prik duurt tussen de 3 en de 10 seconden. Wat is dat nou? Eén keer flink ademhalen en het is voorbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel appelstroop en spinazie eten. Dit advies kreeg ik van de dokter toen ik bloedarmoede had. Een prikje bij de dokter doet helemaal niet pijn ze hebben ook maar 1 druppeltje bloed nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet verstandig om zomaar op eigen houtje te gaan proberen bloedarmoede op te lossen, als je helemaal niet weet óf bloedarmoede wel het probleem is, en wat daar de oorzaak van is. Zie mijn antwoord.
Vraag iemand mee , een vriend , broer of zus , en ga dan toch voor die prik , je zult zien dat het wellicht reuze mee valt . Kop op en veel succes.
12 jaar geleden
Je zal helaas toch echt even moeten gaan. Het is belangrijk om te weten wát er precies mis is in je lichaam.
Je kan niet zomaar op eigen houtje proberen om bloedarmoede op te lossen, terwijl je niet zeker weet wat de oorzaak is. Dat kan gevaarlijk zijn, want er is een kans dat het niet werkt, en dan verlies je kostbare tijd met een probleem dat mogelijk zo snel mogelijk opgelost moet worden. En er is een kans dat het wel líjkt te werken, maar de maatregelen in feite alleen iets anders verbeteren, maar de daadwerkelijke oorzaak niet oplossen. Het kan dan lijken alsof het weer goed gaat, terwijl de oorzaak niet opgelost wordt, en mogelijk nog steeds schade aanbrengt in je lichaam.

Je kan bij het prikken je vriend/vriendin of ouder meenemen, en diens hand vasthouden. Klinkt misschien stom, maar dat helpt echt. Psychologische onderzoeken tonen ook aan dat het daardoor meetbaar minder pijnlijk is. Als niemand mee kan, kan je ook naar een foto van een geliefde kijken, dit heeft hetzelfde effect, alleen minder sterk.

Als je aangeeft aan degene die je prikt dat je het doodeng vindt, doen ze heel voorzichtig en gaan ze met je kletsen om je af te leiden.
Een mp3-speler meenemen en muziek luisteren tijdens het prikken, of in je hoofd een liedje zingen, kan ook afleiden en het makkelijker maken. Als je uitlegt dat je je muziek wilt luisteren omdat je het zo eng vindt, vinden ze dat vast oké.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je stopt met je zorgen maken over mogelijke bloedarmoede, of je geeft jezelf een schop onder je kont en je gaat naar de huisarts.
Als je gaat: tegen degene die je prikt zeggen dat je het eng vindt, dan helpen ze je door je bijvoorbeeld af te leiden.