Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik plas de laatste tijd veel en grote hoeveelheden, ik drink niet heel veel meer dan normaal. Is dit erg?

Ik moet ongeveer om de 1-2 uur naar de wc, maar soms ook al na 20 min. en soms pas na 4 uur. Is dit gewoon normaal? Anders was het nooit zo bij mij. Is dit een ziekte/ontsteking ofzo? En wat kan ik er aan doen? ik wil het graag weten want over 2 weken ga ik al op vakantie

Toegevoegd na 12 minuten:
het plassen doet niet pijn. Of zulke symptomen van een blaasontsteking. ( heb ik al eens gehad)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt, "ik drink niet heel veel meer dan normaal" drink je wel meer.
Doet het plassen pijn en ruikt het anders??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Is het elke keer een kleine hoeveelheid plas of maar een paar druppels?
Voelt het soms een beetje branderig?
Ik denk dat het wel eens een blaasontsteking kan zijn.
Gewoon naar de huisarts met een potje (ochtend)urine, ze kunnen dit gelijk testen en je krijgt antibiotica mee. Dan ben je er zo van af.

Toegevoegd na 27 minuten:
Soms heb je geen symptomen als pijn, maar is het toch blaasontsteking.
Laat het in elk geval eens testen, dan weet je het zeker.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als je vaker een blaasontsteking heb gehad herken je de symptomen. Je zegt niet heel veel meer te drinken. Dus wel meer dan normaal. Als je er eenmaal veel mee bezig bent, kan het ook zijn dat je vaker moet plassen. Ook een andere voedingspatroon kan invloed hebben bv meer fruit.
Mischien ben je aan het lijnen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook duiden op suikerziekte. Heb je ook last van 1 of meer van onderstaande symptomen?:

vaak dorst en veel plassen
veel moe zijn
last van ogen, zoals rode en branderige ogen, wazig zien, dubbel zien of slecht zien
slecht genezende wondjes
kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen
Vaak terugkerende infecties, zoals blaasontsteking


Het kan natuurlijk iets heel onschuldigs zijn, ik zou gewoon even langs de huisarts gaan, misschien maak je je wel voor niks druk!

Sterkte er mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even de huisarts bellen om te overleggen, misschien moet je er naar laten kijken en dan kun je dat maar beter vóór je vakantie doen.
Overigens kun je blaasontsteking hebben zonder pijn, en ook terwijl je redelijke hoeveelheden plast. Maar de huisarts of assistent kan precies vragen waar je last van hebt en dan bepalen of je langs moet komen of niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding