als je de massa van de spieren traint, worden ze dan groter? of echt meer het gewicht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Spierweefsel heeft een grotere dichtheid dan vetweefsel.
Dichtheid is kg/m^3.

Het kan dus zijn, dat je nu blijft drijven in het zwembad, en over een paar jaar, als je spieren als kabels hebt, zinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat ze groter worden nemen ze toe in gewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je spieren worden inderdaad groter en dus zwaarder als je massa traint. Als je eenmaal genoeg massa hebt dan ga je definitie trainen ( de juiste vorm er in trainen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de spieren zitten cellen als de cellen actiever worden dan worden de er extra spiercellen aangemaakt

Toegevoegd na 1 minuut:
in de spieren zitten cellen als de cellen actiever worden dan worden de er extra spiercellen aangemaakt als de dichtheid van de cellen klein is dan word het spierweefsel groter dus dan wordt het spier groter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook zeggen wanneer je je spieren traint worden ze groter dus word de massa ook groter.

denk aan jezelf als je massa groter word oftewel je word zwaarder. meestal gaat dit gepaard met een grotere buik of misschien word je wel langer. indien je massa verliest of anders gezegt je valt af dan gaat dat buikje vaak weg.
of misschien verlies je wel spier massa.

kort om wanneer je je spier massa verhoogt ontstaan er nieuwe spierweefsel aan de spier welke je traint dus word je spier inderdaad groter.

het gewicht is iets anders dan de massa. gewicht drukken we dan ook uit in Newton en massa in kilogram.

Ik hoop dat je wat hebt aan die antwoord!!

Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
of misschien verlies je wel spier massa.
de zin hierboven kan je boven weg laten