Ik zoek liefde, kan iemand me dit uitleggen?

ik ben 10 jaar lang vanaf de basisschool gepest het heeft me veel pijn gedaan maar ik ben nu zelfverzekerder dan ooit, het gaat nu wel goed met me op zich.
Ik ben in aanraking geweest met een pedofiel op internet hij heeft me bedreigd enz. (ik heb niks uitgedaan niks niet zo dom ben ik niet).
mijn oom heeft een 8 jaar lange geheime relatie gehad buiten zijn huwelijk om. eerst is mijn tante met hem(niet officieel) gescheiden en nu zijn ze weer terug bij elkaar en ik mag hem dus echt niet
nou ja voor dat pesten heb ik eerste een cursus gevolgd dat hielp niks (dat doen ze nooit) (zie het krantenartikel: wel talent maar niet om populair te worden).
Ik heb talloze gesprekken gehad, en ben er klaar mee. ik doe het zelf verder, er wordt steeds beweerd dat je het niet alleen kan maar dat kan ik wel, en dat heb ik meteen al gemerkt. mijn zelfvertrouwen is nu heel hoog.
ik heb een keer mijn hele verhaal verteld aan een ontzettend lieve lerares. omdat ik een soort klankbord nodig had. Ik mail haar als me iets dwarszit en dat vind ze prima , ze blijft zeggen dat ik moet mailen wanneer ik zin heb. dat mailen doe met goed Ik ben echt een schrijver. Ik schrijf alles van me af.

Maar ergens in mij zit een groot gat. Ik zoek een vorm liefde die het gat moet opvullen Ik dacht eerst een huisdier, je weet wel gewoon om iets bij je te hebben dat je kan knuffelen als je dat nodig hebt. maar ik besef dat dat het niet is. Mijn ouders zijn geweldig dat is het niet maar, wat zoek ik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik denk dat ieder mens met gevoel in zich liefde nodig heeft ! Iets of iemand waar je je gevoel aan kwijt kunt en iets of iemand die een warm gevoel teruggeeft en bij jou is het juist door jouw verleden een behoefte die erg sterk zal zijn. Een pestverleden is niet niks. Geen vrienden hebben, niemand die je aardig vindt, altijd alleen in de pauze, dan voel je geen liefde om je heen.
Hartstikke goed dat je daaroverheen gestapt bent.
Goed dat je er veel over gesproken hebt en dat je het van je af schrijft. Ik zoek zelf altijd eerst de positieve dingen en die zijn bij jou best veel aanwezig. Jouw instelling om het er niet bij te laten zitten en jouw fantatische juf waar je veel bij kwijt kunt, zijn zó positief!
Indien je een soort dagboek bij zou houden en er elke dag zowel de positieve- als de negatieve dingen in zou schrijven, moet je eens kijken wanneer je alles tegen elkaar afstreept, hoeveel positieve dingen overblijven.
Hierdoor ga je ook prettiger in je vel zitten en dat is zó belangrijk om jezelf te leren waarderen.
Begin eerst eens om van jezelf te houden. Juist door je verleden heb je de indruk gekregen dat je niet belangrijk was omdat niemand je bevestiging gaf en als ze altijd pesten krijg je dat gewoon.
Mijn zoon heeft een autistische stoornis. Hij is nooit gepest ofzo, maar hij kan niet met mensen knuffelen, dit staat hem tegen. Kussen vindt hij gewoon vies. Hij is enig kind, dus heeft hij thuis ook verder niemand dan alleen zijn familie. Toch heeft hij ook behoefte aan iets om zijn gevoelens aan kwijt te kunnen. Hij kreeg dan ook als kleuter een kitten, die inmiddels een oudere kater is geworden. Die twee zijn onafscheidelijk. De kat slaapt altijd bij hem, wacht op hem als hij uit school komt en hij houdt echt van die kat. Met die kat knuffelt hij zelfs en kust hem op zijn koppie! Ga eens langs bij een dierenasiel en probeer eens of je een poesje op proef mee kan krijgen. Vele asiels doen dat namelijk. Die weten ook meestal welke katten knuffelkatten zijn en welke schuw zijn. Aan zo'n beestje kan je veel plezier beleven en het feit dat je voor iets moet zorgen is daar ook debet aan.
Echt, de liefde komt ook wel op jouw pad als je er klaar voor bent, maar je kunt het niet afdwingen. Ik zou er ook niet wanhopig naar op zoek gaan, want dan wordt vaak misbruik van je gemaakt!
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het is logisch dat je liefde zoekt.
Sowieso hebben mensen liefde nodig.
Wanneer je bent gepest heb je je vaak erg alleen gevoeld, en heb je die liefde juist extra nodig (gehad).

Een huisdier kan zeker wel helpen. Daar krijg je veel liefde van.
Maar ik denk dat het ook goed is om met iemand te praten hierover, en dat het belangrijk is dat je een goede vriend/vriendin hebt waar je het gevoel bij hebt dat diegene er altijd voor jou zal zijn.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liefde zoeken is niet de manier vrees ik. Maar goed te horen dat je zelfvertrouwen nu zo hoog is..
Dat is een goed begin, want de liefde die je zoekt, die zal je eerst bij je zelf moeten vinden en accepteren. Je mag namelijk van jezelf houden, en je eigen beste vriendin zijn.

En gezien je verhaal gaat dat de goede kant op, dan zal de liefde die je zoekt zich ook op een gegeven moment wel aanmelden. Als je zelf goed in je vel zit, gaan anderen dat aan je zien. En dan komt die liefde vanzelf. Of dat nu in de vorm van vrienden of vriendinnen of een lief of misschien wel een dier is.

Geluk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ihet is liefde, wat ik altijd zeg liefde moet je nooit gaan zoeken, dan vindt je altijd de verkeerde. Het komt altijd van zelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraag viel me op, ook ik ben heel wat jaren slachtoffer geweest van klasgenootjes op de basisschool.
Ik den dat je niet specifiek op zoek bent naar liefde, maar meer naar aandacht en erkenning. Misschien is vrijwilligerswerk iets voor jou. Je krijgt er enorm veel voldoening van en krijgt er heel veel liefde, en erkenning voor terug.

Goed dat je zoveel zelfvertrouwe hebt !
Kijk vooruit, daar ligt je toekomst

Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kunst is om heel goed na te gaan wat jouw werkelijke behoefte is. Je zoekt liefde en je gaat voor jezelf na welke werkelijke behoefte eronder zit. Liefde zoek je niet en je gaat het vinden. Zoeken is een actie zonder einde en vinden heeft wel resultaat. Met alle talenten die je ondertussen hebt ontdekt en die je nu beschermen, is er toch een gemis van iets. Kijk of je juist die talenten in kunt zetten om de kijken naar de ideale situatie voor jouw waarbij het gat wordt opgevuld. Heel veel wijsheid en inspiratie gewenst en uiteindelijk een goed invulling van wat nu gat heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi!

Fijn dat je zo stevig in je schoenen staat!

Voor wat betreft de liefde en het gat dat je voelt. Ik ga je nu iets schrijven waarvan je denkt: kul ;-)

Als vrouw heb je dat 'gat namelijk te vullen' bij de vrouwen, je zusters. Niet in de zin van een relatie (tenzij je bi of lesbisch bent), nee, in de zin van het delen van lief en leed. Dus samen lachen, gieren en brullen. Wanneer je omgaat met vrouwen die oprecht zijn en bij wie jij je veilig kunt voelen (en vice versa, dus jij moet ook oprecht zijn etc) zul je daar heel veel kracht en 'heling' uit halen. En let op: de oprechtheid en veiligheid is key!

Helaas zien veel vrouwen hier elkaar als vijand. We roddelen over andere vrouwen en zijn vaak niet oprecht (bv tegen een vriendin die iets past wat fantastisch staat). Wij denken daarnaast ook dat we op ons best zijn met een man naast ons, fout! Een partner hebben is fantastisch, heerlijk en helemaal prima. Alleen hebben wij als vrouwen elkaar nodig voor het vullen van de leegtes, alleen een vrouw snapt een andere vrouw als geen ander!

Ik ben hier zelf een aantal jaren terug mee geconfronteerd en het heeft me heel veel gebracht! Ik sta veel voller in het leven. Voel me veel vrouwelijker etc. En nog iets: voor mannen ben je veel aantrekkelijker, hahaha!

Mocht je hier iets mee willen, kun je je bijv aansluiten bij een vrouwencirkel. Zeker als jij gepest bent door meiden kan dit heel goed werken.

Fijne week!

Oh en voor mannen geldt: haal je kracht uit het contact met de mannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het geen kul! je hebt gelijk!
Je antwoord heeft me wel geholpen! ik snap de min niet!
dan kje wel!
Liefde kun je niet zoeken, het overkomt je!

Of het nu een toekomstige partner is of een vriend/vriendin die je nu nog niet kent, zorg dat je hart ervoor openstaat.

Want op een keer, zonder dat je het verwacht, vindt de liefde jou!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles is liefde, en daar leven we op. Jij zoekt iemand om je liefde mee te delen. Een partner die je van alles kunt vertellen, die er voor je is als je wilt praten over je verleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wil je liefde geven of wil je het krijgen? je zoekt steun en geborgenheid. dat is een natuurlijke behoefte. je schrijft er niet bij hoe oud je bent, je klinkt als 17 of 18. Dat je dat erbij schrijft van je oom heeft dat veel invloed op je gehad ? het klinkt alsof dat je erg teleurgesteld heeft, je legt het niet verder uit maar het is vast niet voor niets dat je dat erbij schrijft. Het lijkt me dat je weinig vriendinnen hebt. je mist denk ik ook het sociale contact dat vrienden geven, ook dat is een vorm van liefde. het klinkt waarschijnlijk als een circel redenering maar als je het gevonden hebt weet je wat je zocht.