wat mag ik wel en niet eten met mijn beugel?

ik heb vandaag een slotjesbeugel gekregen maar ik weet
niet wat ik wel en niet mag eten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je mag alles eten, maar het erg hard eten kan ervoor zorgen dat je beugel afbreekt. dit is vooral voedsel als noten, cruesli en appels. het wordt ook afgeraden om cola te drinken omdat dat slecht is voor je beugel, maar liters cola zijn er bij mij ingegaan ;) je kunt het beste hard voedsel zo veel mogelijk met je kiezen afbijten, dan loop je minder risico dat je blokjes eraf vallen. overigens, de blokjes vallen er helemaal niet snel af. alleen als je er echt kracht op uitoefent. het draadje gaat er eerder vanaf. bij mij is het draadje heel vaak losgeschoten bij mn kiezen. heel vervelend. als zoiets gebeurt moet je even bellen, vaak kunnen ze je vrijwel meteen even helpen (twee seconden werk)

Bronnen:
Eigen ervaring

Je mag geen kauwgom en prik maar dat moet je niet al te serieus nemen je mag bijvoorbeeld wel een keertje op een feestje prik of een andere party maar als je het maar niet te vaak neemt ( te vaak is 3/4 per week)

Heb jaren zo'n ding gehad. ik mocht alles eten, maar bepaalde dingen zijn niet handig, zoals toffee en kauwgom, maar ook dat kan je rustig proberen. Wel oppassen met zoetigheid, tandenpoetsen is lastiger, dus sneller gaatjes.

Meestal geeft hij je een brief mee wat je wel/niet mag eten.

suikervrije kauwgom mocht ik wel, alleen harde dingen en een appel daar kunnen de elastiekjes van een beugel van losgaan, had ik vroeger wel 4 van de 5 keer dat ik het toch probeerde dat het misschien toch wel kon gehad.

Ik eet alles en ik drink ook alles. Dus en goed poetsen en een aanrader een elektrise tandenborsten.

Je mag prik drinken maar niet te vaak. Als je een appel eet snijd 'm dan altijd in kleine stukken. Let op met hard dingen zoals borrelnootjes enz. Niet al te vaak kauwkom en snoep eten. Goed tanden poetsen en dan hoef je je nergens zorgen om te maken.

geen kauwgum en ander plak eten zoals chocola en geen frisdrank afentoe wel maar geen icetea

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100