wat mag ik wel en niet eten met mijn beugel?

ik heb vandaag een slotjesbeugel gekregen maar ik weet
niet wat ik wel en niet mag eten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.4K

Het beste antwoord

je mag alles eten, maar het erg hard eten kan ervoor zorgen dat je beugel afbreekt. dit is vooral voedsel als noten, cruesli en appels. het wordt ook afgeraden om cola te drinken omdat dat slecht is voor je beugel, maar liters cola zijn er bij mij ingegaan ;)
je kunt het beste hard voedsel zo veel mogelijk met je kiezen afbijten, dan loop je minder risico dat je blokjes eraf vallen.

overigens, de blokjes vallen er helemaal niet snel af. alleen als je er echt kracht op uitoefent. het draadje gaat er eerder vanaf. bij mij is het draadje heel vaak losgeschoten bij mn kiezen. heel vervelend. als zoiets gebeurt moet je even bellen, vaak kunnen ze je vrijwel meteen even helpen (twee seconden werk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oja die draadje:
Ik heb er ooit eens eentje in het weekend met een tang zitten verbuigen: die was losgegaan en stak in mijn wang. :-(
Maar maak je geen zorgen hoor vraagsteller, dat is een keer in 3 jaar tijd gebeurt. En pas toen ik hem al een hele tijd had en dus alles at, ook keiharde noten enzo.

Andere antwoorden (7)

Je mag geen kauwgom en prik maar dat moet je niet al te serieus nemen je mag bijvoorbeeld wel een keertje op een feestje prik of een andere party maar als je het maar niet te vaak neemt ( te vaak is 3/4 per week)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ff wat ik nog wou zeggen kauwgom kan je ook wel eten alleen is heel irritant want als het 1 keer tussen je beugel komt krijg je het er vet moeilijk uit dus ook geen kauwgom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je cola of iets drinkt, kun je dit de keren dat je het drinkt, het best met een rietje drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"tandenpoets kauwgom" is juist goed, alleen als het eenmaal in je beugel zit...
Heb jaren zo'n ding gehad.
ik mocht alles eten, maar bepaalde dingen zijn niet handig, zoals toffee en kauwgom, maar ook dat kan je rustig proberen.

Wel oppassen met zoetigheid, tandenpoetsen is lastiger, dus sneller gaatjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
over dingen die niet handig zijn gesproken; spaghetti! haha, ik had altijd die slierten overal onder zitten xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol, lekker toch, heb je een uurtje later nog wat. :-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha ja das waar. maar het voelt niet zo fijn, en het ziet er zo oncharmant uit :P
Meestal geeft hij je een brief mee wat je wel/niet mag eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
suikervrije kauwgom mocht ik wel, alleen harde dingen en een appel daar kunnen de elastiekjes van een beugel van losgaan, had ik vroeger wel 4 van de 5 keer dat ik het toch probeerde dat het misschien toch wel kon gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eet alles en ik drink ook alles. Dus en goed poetsen en een aanrader een elektrise tandenborsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag prik drinken maar niet te vaak.
Als je een appel eet snijd 'm dan altijd in kleine stukken.
Let op met hard dingen zoals borrelnootjes enz.
Niet al te vaak kauwkom en snoep eten.
Goed tanden poetsen en dan hoef je je nergens zorgen om te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen kauwgum en ander plak eten zoals chocola en geen frisdrank afentoe wel maar geen icetea