Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik weer helder nadenken?

Ik had 48 uur geleden best wat alcohol op, alleen kan ik nu niet meer helder nadenken. Ik kan me nu maar op 1 ding concentreren. Als er iemand tegen me praat versta ik maar de helft van wat er gezegd wordt en het lijkt gewoon alsof alles gewoon automatisch gaat.
Hoe kan ik hier vanaf komen? Gaat dit vanzelf? Zoja hoelang duurt het dan?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het gaat vanzelf over, alcohol moet je lichaam uit en dat kost energie. Vandaar dat je moeite hebt met concentreren. Drink veel water, dan kan het sneller over gaan. Vanavond op tijd naar bed en dan zal je zien dat je, je morgen beter voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt er wel vanaf, het snelste gaat het als je behoorlijk wat water drinkt en naar buiten kunt. Uurtje lopen of fietsen.
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Na 48 uur nog last van een "kater" lijkt me wat lang hoor! Je zou ongeveer een uur of 16 nodig hebben om ervan af te zijn, de alcohol moet je lichaam wel uit zijn inmiddels, zeker wanneer je genoeg water hebt gedronken.. Misschien ben je gisteren op je bed gebleven of heb je te weinig gegeten waardoor je slap bent geworden en je slecht kan concentreren?? Wanneer je hier over twee dagen nog last van hebt zou ik even bij de huisarts langsgaan, voor nu kan ik je aanraden veel ijzer te nuttigen..bijv.roosvicee drinken (ferro, te verkrijgen bij supermarkt en kruidvat)..of eten waar ijzer in zit (geen hele stukken metaal opknabbelen hè) !! Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water drinken. Alcohol droogt je lichaam (hersenen voornamelijk) uit. mijn advies is om elke keer na het stappen een glas water thuis te drinken. maar voor nu: geen alcohol meer en genoeg (niet té veel!) water drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding