Hoe kan ik weer helder nadenken?

Ik had 48 uur geleden best wat alcohol op, alleen kan ik nu niet meer helder nadenken. Ik kan me nu maar op 1 ding concentreren. Als er iemand tegen me praat versta ik maar de helft van wat er gezegd wordt en het lijkt gewoon alsof alles gewoon automatisch gaat.
Hoe kan ik hier vanaf komen? Gaat dit vanzelf? Zoja hoelang duurt het dan?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Het gaat vanzelf over, alcohol moet je lichaam uit en dat kost energie. Vandaar dat je moeite hebt met concentreren. Drink veel water, dan kan het sneller over gaan. Vanavond op tijd naar bed en dan zal je zien dat je, je morgen beter voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt er wel vanaf, het snelste gaat het als je behoorlijk wat water drinkt en naar buiten kunt. Uurtje lopen of fietsen.
anneliez
12 jaar geleden
Na 48 uur nog last van een "kater" lijkt me wat lang hoor! Je zou ongeveer een uur of 16 nodig hebben om ervan af te zijn, de alcohol moet je lichaam wel uit zijn inmiddels, zeker wanneer je genoeg water hebt gedronken.. Misschien ben je gisteren op je bed gebleven of heb je te weinig gegeten waardoor je slap bent geworden en je slecht kan concentreren?? Wanneer je hier over twee dagen nog last van hebt zou ik even bij de huisarts langsgaan, voor nu kan ik je aanraden veel ijzer te nuttigen..bijv.roosvicee drinken (ferro, te verkrijgen bij supermarkt en kruidvat)..of eten waar ijzer in zit (geen hele stukken metaal opknabbelen hè) !! Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water drinken. Alcohol droogt je lichaam (hersenen voornamelijk) uit. mijn advies is om elke keer na het stappen een glas water thuis te drinken. maar voor nu: geen alcohol meer en genoeg (niet té veel!) water drinken.