Er wordt gezegd dat als je je gezicht te veel met water wast, je gezicht kan uitdrogen. Maar wanneer is het 'te veel'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Kimath
12 jaar geleden
is vooral de combinatie water en zeep die niet goed is.

Antwoorden (4)

Water droogt de huid uit. Als je daarna een creme op je gezicht smeert is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voelt dat hij gaat trekken en droger aanvoelt. De ene huid heeft dit sneller dan de ander. Lekker met cremetjes erop smeren dan! Zeker dag- en nacht crème!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvulling op eerdere antwoorden:
Vooral zeep heeft ontvettende en daarmee uitdrogende werking.
En uiteraard zal ook warm water meer vet verwijderen van je huid dan koud water.
In de winter is het vet een extra beschermlaag tegen bevriezing, je kunt dan na het wassen lippen en huid licht invetten met bv vaseline (creme gebaseerd op vaseline, niet op water basis derhalve).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een body butter smeert net wat lekkerder!
Het is niet het water wat de huid uitdroogt, maar zeep.
Er zijn speciale gezichtsreinigers om je gezicht schoon te maken, daarna kan je smeren met een goede dag/nachtcreme.