Waar zit je weerstand ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit moment op een bureaustoel.
Amadea
12 jaar geleden
Volgens de reclame voor een zuiveldrankje in je darmen.

Het beste antwoord

Je weerstand zit door je hele lichaam verspreid. Het stroomt door je bloed, zit in je buik en in je hoofd. Met met weerstand bedoelen we in dit geval de weerstand tegen ziekten. Je bouwt een immuun op tegen bepaalde ziekten zowel psychologisch als fysiek. Zo zijn sommige mensen bijvoorbeeld eerder verkouden dan andere. En krijgen sommige mensen wel de griep en andere niet. Griepprikken bijvoorbeeld zijn ervoor bedoelt een bepaald antilichamen aan te maken specifiek voor de griep. Dit zodat je weerstand voor de griep hoger ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In je hoofd, weerstand is namelijk geen orgaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, en zoals je weet zitten alle dingen van het lichaam die geen orgaan zijn in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen orgaan dat weet ik.
Maar als ik iets eet waar bacteriën op zitten gaat dat niet langs mijn hoofd maar je weerstand zorg er wel voor dat ik niet ziek word dus die bacteriën moeten ergens komen waar ze verdwijnen ?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op bijna alles zitten miljarden bacteriën, en van de meesten word je niet ziek. De schadelijke bacteriën worden in het bloed opgenomen en door de witte bloedlichaampjes onschadelijjk gemaakt.
Als je de reclame van activia drinkyoghurt moet geloven zit die in je buik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die reclames zijn om mensen te lokken.
Het zit niet in je buik want als jij door de regen zonder jas loop gaat er niks door je buik maar word je wel ziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt maar als al je organen goed werken en alle bacterieen kunnen weren {afvoeren} wordt je dus niet ziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen weren je organen geen bacteriën;)
Er is sprake van meerdere weerstanden, b.v. : _Geestelijk: Kan ik weerstand bieden tegen teveel snoepen en/of alcohol) _Lichamelijk, kan mijn lichaam weerstand bieden tegen een binnen gedrongen bacterie of ziektekiem. _Lichamelijke kracht: Kan je je tegenstander met worstelen genoeg weerstand bieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je bloedbaan.
Je kunt niet zo een plek aanwijzen waar je weerstand zit. Weerstand is iets wat je lichaam opbouwt/aanmaakt doormiddel van stofjes/cellen die door je bloedbaan stromen en op die manier in je hele lichaam terecht komen en je zo beschermen tegen ziekteverwekkers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zit nergens.
Weerstand is geen onderdeel van je lichaam maar weerstand is wat je lichaam doet in geval van "aanvallen" van bacterieën en virussen.

De cellen en moleculen in jouw lichaam de strijd aan met indringers zoals die bacteriën en virussen. Ze bieden weerstand.

Hoe beter en gezonder de verdedigingscellen in jouw lichaam zijn, des te meer weerstand kunnen ze bieden tegen de bacteriëen.

Heb je een lage weerstand, overwinnen de bacterieën sneller en ben je dus eerder ziek of verkouden als iemand met een goede weerstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weerstand bestaat eigenlijk uit 2 delen: 1. preventie en 2. bestrijding.
1:Bij preventie kun je denken aan je huid, welke ontzettend veel weerstand biedt tegen invloeden van buitenaf. (mensen met ernstige brandwonden op een groot oppervlak zijn zeer vatbaar voor allerlei infecties omdat de huid geen barrière meer vormt).
2:Bij de bestrijding kun je denken aan de witte bloedlichaampjes, welke bacteriën omsluiten, dood gaan en vervolgens op verschillende manieren uitgescheiden kunnen worden.
Natuurlijk spelen een heleboel factoren hierbij mee. Bijvoorbeeld ook bepaalde cellen die in staat zijn om bepaalde ziekteverwekkers te herkennen en daardoor een sein geven zodat andere cellen antistoffen maken en het bestrijden voordat je er ziek van wordt. Je bent dan immuun dus. Maar voor sommige dingen kun je levenslang immuun worden terwijl je een tetanus prik om de 10 jaar zou moeten verversen.. dusja.. hoe ingewikkeld wil je het antwoord hebben? :p