Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je tegen zonneallergie doen als je er nu last van hebt?

Ik heb er nu al 5 dagen echt last van.
Ik kan niet slapen van de jeuk en het blijft maar erg.
Wat kan ik er nu aan doen zodat de jeuk en de bultjes weg gaan.
Dus niet voorkomen, dat is te laat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Ga naar je huisarts toe ,hij kan er misschien pillen of zalf voor voorschrijven dat de jeuk verdwijnt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was gisteren bij een DA drogist en horde de verkoper iets vertellen over een nieuw 'medicijn' voor jouw klacht. Toch nog even een tip om het te vorkomen, in de lente een paar keer onder de zonnebank.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel smeren met gewone, maar wel goede, bodylotion, het kan geen kwaad, en misschien helpt het.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verder zou je gewoon kunnen uitproberen: deppen met citroensap: een paar bultjes proberen en kijken of het helpt. Deppen met appelazijn helpt altijd bij jeuk en pijn, dus dat kun je ook proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval niet in de zon. Niets op je huid smeren, behalve zonnebrand. De dokter zal er niet veel aan doen, hooguit dezelfde medicijnen voorschrijven als bij andere allergieën.

Gewoon jezelf beschermen tegen hitte en zon, het gaat vanzelf weer over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal urtizon in huis dat is speciaal voor zonneallergie. En aangezien je er al last van hebt kun je ook het beste meteen cardiflor tegen zonneblaasjes aanschaffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag aan je huisarts om Levocetirizine,deze pillen worden meestal gebruikt tegen jeuk en verder kun je aan je huisarts ook om een middel vragen tegen zonneallergie waar je je mee insmeert zodat je gewoon weer lekker in de zon kan zonder dat je weer uitslag en jeuk krijgt.

Ik weet helaas niet meer hoe het middel tegen zonneallergie heet,maar dat zal je huisarts wel weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendin adviseerde me eens op vakantie om yoghurt erop te doen. En zowaar: Het verlichtte enorm. Dus hopelijk heb je hier (op een later tijdstip, ik hoop voor je dat het nu verdwenen is!) iets aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de huisarts en vraag hem welke medicijn er geschikt is voor jou probleem en waar je het kan kopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de "gewone" hooikoortstabletten helpen ook tegen deze allergie
de jeuk wordt minder en de blaasjes ook

en uit de zon blijven, zeker tussen 11 en 3

ik ben maandag en dinsdag helemaal niet buiten geweest
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding