Ongesteld en dan binnen twee weken weer ongesteld, hoe kan dit? Zie toelichting!

Ik ben ongesteld geweest twee weken geleden en ben het nu na exact 13 dagen weer. Hoe kan dit, want het is toch zo dat je een eisprong hebt 14 dagen voor je menstruatie? Dit zou dan betekenen dat ik één dag voor mijn vorige menstruatie een eisprong heb gehad. Dit kan toch helemaal niet, want hoe kan er nu een eitje zijn als je vloeit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zit nou in het zelfde schuitje weet iemand hier meer over ?

Het beste antwoord

dat klopt, en dat kan gewoon. He is dan ook meteen de reden dat je ook vlak voor, tijdens of vlak na je menstruatie toch vruchtbaar bent ( alhoewel de kans minder groot is, maar bij stress, of als je net begint te menstrueren ben je nog heel "onregelmatig" )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ach, je kunt gewoon wel eens onregelmatiger zijn. Ook kan het met je leeftijd te maken hebben (begin van de overgang). Als het vervelend wordt, kun je de huisarts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een ovulatiebloeding zijn. Dan verlies je rond je eisprong wat bloed. Ik heb dat soms ook (niet iedere maand), het duurt dan een dag of 2 en is bij mij in ieder geval wel beduidend minder dan bij de menstruatie. De duur en de hoeveelheid kan per persoon verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan wel gewoon. pas geleden was er een vrouw bevallen van 2 kinderen op 1 dag maar het was geen tweeling. de ene eicel was 14 daag later bevrucht dan de andere. bij jou zal dat ook zo kunnen zijn alleen ben je dan niet zwanger.