Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word je sneller bruin tussen bijvoorbeeld 10 en 11 uur dan tussen 8 en 9 uur, of maakt het niet uit?

Als het boven de 25 graden wordt, laat staan boven de 30 graden, vind ik het veel te warm om te zonnen. 's Morgens is het dan nog lekker wat temperatuur en de zonkracht betreft. En ik vraag me dus af of er verschil is en het beste is voor je huid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Tussen 12 en 2 is de zon het sterkst en dus t slechts voor je huid! Je wordt wel sneller bruin:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen 8 en 9 legt het zonlicht een langere weg door de atmosfeer af en wordt er dus wat meer UV uitgefilterd, maar er blijft genoeg over om bruin te worden.
Al doe je er iets langer over, ik zou er zeker voor kiezen als je je daar lekker bij voelt.

Toegevoegd na 3 minuten:
De meeste UV wordt uitgefilterd door de ozonlaag, maar het effect blijft hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste voor je huid: van pakweg half twaalf tot half drie uit de zon blijven; sowieso altijd smeren (dure crèmes zijn niet nodig, het huismerk van Kruidvat komt vaak als beste uit tests); in de schaduw word je ook bruin maar langzamer - vaak blijf je dan ook langer bruin, en je rimpelt er minder snel van dan van vol in de zon zitten.

Overigens zegt de temperatuur niet alles. De zonkracht is het belangrijkste, zie Teletekstpagina 708, bijvoorbeeld op http://teletekst.nos.nl/
Als het heel warm is maar bewolkt, is de zonkracht lager.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding