Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je nog verantwoord in een eetcafeetje gaan eten en een salade oid bestellen met groenten ivm ehec bacterie?

Je weet natuurlijk niet waar ze hun spullen vandaan halen of importeren. Ik ga morgen eten bij een eetcafeetje, wat dus niet heel erg luxe is, moet ik dan evt letten op salades met rauwe groenten, of gerechten met kiemgroenten? Of kunnen we ervan uitgaan dat het allemaal wel mee valt en in NL wel veilig is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
652

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik weet 100% zeker dat dit eetcafeetje voorzorgsmaatregelen heeft genomen. Misschien hebben ze helemaal geen taugé in huis. Wij Nederlanders zijn veel te bang gemaakt door de media voor het ehec-virus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, 100%? Heb je wel eens naar De Smaakpolitie gekeken?
Geen probleem hoor. Lekker eten gaan. Komkomertje tomaatje lekker met dit weer. Het is allemaal stennis makerij op niets af. Wat ze om Frankrijk hebben gevonden is alleen voorzorg. Bang voor claims. Om Nederland gewoon door gaan.

Eetse
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze slim zijn, gebruiken ze nu geen verdachte kiemgroentes. Maar andere rauwkost is geen punt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat kan prima. Desnoods zeg je: Ik eet geen kiemgroente. Zoals de uitspraak gaat: Vertrouwen is goed, controle is beter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding