Wat is een Clark test?

Als er op je medische dossier staat dat clark test negatief is, wat hebben ze dan getest? Het gaat hier om de knie.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik bedoelde positief

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

het is, volgens de onderstaande website, een test om een bepaalde knie-aandoening te diagnosticeren. Als het negatief is dan heeft u die knie aandoening dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een test om te onderzoeken of je knieschijf en de onderliggende kraakbeen beschadigd/geirriteerd zijn of niet. In dit geval betekent het dat het niet beschadigd/geririteerd is.
Het wordt ook wel CMP test oftewel Chrondromamalacia patellae genoemd.