Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik stop met de pil krijg ik dan last van onregelmatige menstruatie?

Ik denk dat ik in de overgang ben en daarom stop ik met de pil. normaal wordt je menstruatie geregeld door pilgebruik. Hoe gaat dat nu verder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
804

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door de menopauze wordt je menstruatie onregelmatig, maar ook als je met de pil stopt. Bij mij duurde het minstens 2 maanden na de laatste pilstrip voor ik m'n volgende menstruatie kreeg. De hele hormoonhuishouding wordt namelijk plotsklap verandert zodra je met de pil stopt. Nu ben ik wel jonger dan jij, maar voordat ik met de pil begon, was mijn menstruatie ook regelmatig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is bij iedere vrouw anders. Had je voordat je de pil ging slikken een regelmatige cyclus dan heb je die nu waarschijnlijk ook.
Maar als je het vermoeden hebt dat je in de overgang bent, dan is het niet zeker. Juist dan is een onregelmatige cyclus een kenmerk. De dokter hierover raadplegen is het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in de overgang bent, zul je inderdaad een onregelmatiger cyclus krijgen. Je kunt ook heftiger menstruaties krijgen waarbij je stolsels verliest. Je menstruatie zal op een gegeven moment ook in frequentie afnemen totdat die helemaal niet meer terugkomt. Ik geloof dat als hij een jaar achterwege is gebleven, je kunt zeggen dat je in de menopauze bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding