als ik stop met de pil krijg ik dan last van onregelmatige menstruatie?

Ik denk dat ik in de overgang ben en daarom stop ik met de pil. normaal wordt je menstruatie geregeld door pilgebruik. Hoe gaat dat nu verder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Door de menopauze wordt je menstruatie onregelmatig, maar ook als je met de pil stopt. Bij mij duurde het minstens 2 maanden na de laatste pilstrip voor ik m'n volgende menstruatie kreeg. De hele hormoonhuishouding wordt namelijk plotsklap verandert zodra je met de pil stopt. Nu ben ik wel jonger dan jij, maar voordat ik met de pil begon, was mijn menstruatie ook regelmatig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is bij iedere vrouw anders. Had je voordat je de pil ging slikken een regelmatige cyclus dan heb je die nu waarschijnlijk ook.
Maar als je het vermoeden hebt dat je in de overgang bent, dan is het niet zeker. Juist dan is een onregelmatige cyclus een kenmerk. De dokter hierover raadplegen is het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in de overgang bent, zul je inderdaad een onregelmatiger cyclus krijgen. Je kunt ook heftiger menstruaties krijgen waarbij je stolsels verliest. Je menstruatie zal op een gegeven moment ook in frequentie afnemen totdat die helemaal niet meer terugkomt. Ik geloof dat als hij een jaar achterwege is gebleven, je kunt zeggen dat je in de menopauze bent.