zijsteek al 48 uur lang?

Ik heb nu al 2 dagen achter elkaar ontzettende pijn in mijn zij, terwijl ik weinig inspannends heb gedaan.
Het zit aan de linkerkant (vanuit mijzelf bekeken)
Mama zegt dat dit m'n nieren zijn, omdat ik miss veel zout eet?
Is dit ernstig? Moet ik ermee naar de dokter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (9)

Hoi hoi
Ik weet niet waar de pijn in de zij zit maar als het net onder de borst zit en doortrekt naar de rug en onder de borst naar voren dan kan het spanning zijn ik heb het zelf ook gehad het kwam van de stress.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik denk dat het heel verstandig is om ermee naar de dokte te gaan. Je hoort namelijk niet heel lang pijn in je zij te hebben. Het zijn trouwens waarschijnlijk niet je nieren want dan zou je ergens last hebben van een beetje onderin je rug. Ga even lans de dokter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is slim om naar de dokter te gaan. WAnt het kan van alles zijn zoals blindedarmontsteking maar het ligt er aan waar de steek zit. Even langs de doktor en je weer wat het is en of het ernstig is. Beterschap!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blindedarm zit rechts dus dat kan het niet zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had niet gezien dat er links in stond.
Mijn nicht had dit en zij werd met spoed geopereerd aan haar blinde darm!!!dus naar de dokter!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steenuiltje
12 jaar geleden
Je blinde darm zit rechts in je lichaam en niet links.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh oeps maar dan had zij het dus aan de rechter kant;)
Blindedarm zit rechts en niet links ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan goed niersteentje of niergruis zijn.
Is het een zeurende pijn die tegen de ondraagzaamheid zit en voel je het ook onder in je rug? Ga dan aub naar de dokter, al is het alleen al om alvast zetpillen tbv pijnstilling te krijgen. Want als je echt een zogenaamde niersteenaanval krijgt, dan kruip je tegen de muur op van de pijn.

Nierstenen zijn buiten dat het enorm zeer doet doorgaans niet schadelijk. Ze kunnen via een echo zien of het daadwerkelijk stenen zijn en kunnen ze vergruizen. Maar goed, zo ver is het nog niet, ga eerst even langs de dokter. Ik spreek uit ervaring en als het een niersteen is, dan is de pijn die je nu hebt een eitje met als je echt een aanval krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij nierstenen is toch meer sprake van koliekpijnen dan van constante pijnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de aanvallen wel ja. Die komen en gaan. Maar ik had tijden voor de eerste aanval continue een zeurderige pijn die ik net als de vraagstelster niet kon thuisbrengen. Wisselde wel van kracht, dat klopt. Van irritant tot bijna ondraaglijk. Maar wel steeds aanwezig.
Het kan van alles zijn, van kramp in je tussenribspieren doordat je je vertild hebt of een verkeerde houding hebt gehad of raar gelegen hebt, tot een ontsteking (dan zou je waarschijnlijk ook verhoging of koorts hebben).
Nierpijn door stenen en dergelijke is meestal vlammende pijn die steeds weer terugkomt, erger en erger wordt, weer afzakt, weg is, en weer terugkomt - maar dat is doorgaans ook het soort pijn waarbij je binnen hooguit een uur besluit dat je naar de dokter moet bellen.
Is jouw pijn morgen nog niet over, bel dan de huisarts om te overleggen wat je moet doen: langskomen, of zelf iets doen/laten om te kijken of dat helpt.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze pijn kan zoveel oorzaken hebben, dat je in principe niets hebt aan de antwoorden hier op GV. Iedereen doet maar een suggestie. Om zekerheid hierover te ontvangen kan je het beste naar de huisarts gaan. Hij doet ook een lichamelijk onderzoek en stelt je daarbij vragen. Als het nodig is kan hij je temperatuur opnemen etc. Hier vanachter een computer kunnen wij weinig voor je doen. Veel sterkte!
Steenuiltje
12 jaar geleden
Een permanente of golvende pijn kan echt veel meer zijn dan alleen de nieren. Als je het niet vertrouwt en het blijft, laar er een profi naar kijken. Ga na of je problemen met plassen hebt of gaat de ontlasting moeilijk. Heb je meer gespannenheid de laatste periode. Stress veroorzaakt ook wel eens a-specifieke klachten.Blijf er niet mee lopen. Succes.