Wat zijn de verschillen tussen 4 levensdomeinen en gordon

Ik werk zelf volgens de 4 levensdomeinen. En nou vroeg ik me dit zo af. Is het werken volgens het zorgplan van gordon echt zo anders?
Wat zijn de verschillen? en wat de overeenkomsten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (1)

Er is praktisch geen verschil.
Het enige is volgens Gordon werk je met een zorgplan. En volgens de 4 domeinen is een (zorg) leefplan.
Bij zorgplannen en leefplannen gaat het er hoofdzakelijk om dat er een heldere omschrijving is van het probleem, het doel en de actie om het doel te gaan behalen van een cliënt.