Waarom word (als je 's nachts kramp hebt) je voordat je daadwerklijk kramp krijgt wakker?

Waarom? Het lichaam voelt dan toch nog niets?
Ik word altijd zo'n 30 seconden voor kramp wakker.
Hoe weet het lichaam dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is de pijn er wel maar voel je het niet omdat je nog duf bent van de slaap en dat je na 30 seconden pas weer helemaal 'bij' bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam kan zo iets al aan voelen komen. Je krijgt het niet plotseling, eerst bouwt de spanning daar zich op. Waarschijnlijk kan je lichaam dit al merken, en geeft je even een seintje.

Hetzelfde met moeten plassen, maar dan iets beter merkbaar: je wordt altijd wakker als je nog naar de wc kunt gaan. (Nou ja, tenzij je in je bed plast...)