Hoe moet je borstspieren bewegen??

Van die gespierde mensen kunnen vaak hun borstspieren op en neer bewegen. Kan iedereen dat of is dat iets in je genen?? Me borstspieren zijn denk groot genoeg:p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig hoor:/

Antwoorden (3)

Dit is iets wat je zelf moet kunnen. Je moet met je hersenen en gedachte je borstspieren te pakken zien te krijgen en als dat gelukt is gaat de rest vanzelf.
Dit geldt ook met het bewegen van je oren of met je neus. Ook dit kan niet iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet als het ware je oksels aanspannen want het voelt alsof je dat aanspant, probeer maar een keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan leren je lichaam tot in elk puntje te voelen, en daarmee te controleren. Dansers bijvoorbeeld, leren dit door "isolatie" oefeningen te doen. Poplockers bijvoorbeeld hebben die controle over elk deeltje van hun lichaam. Zo ook de borstspieren.

Wat je kan doen om je borstspieren te leren voelen, en dus controleren, is bijvoorbeeld, je handpalmen tegen elkaar (alsof je gaat bidden op zijn indisch), ellebogen goed omhoog en naar buiten, en je handpalmen kortstondig goed tegen elkaar aandrukken. Als het goed is, spande je hiermee je borstspieren aan. Je kunt het ook beoefenen, met dumbells, en dan zonder.

Ik heb hier een heel interessant stuk gevonden, over het preciese belang van isolatie oefeningen, in de krachtsport.

http://www.eigenkracht.nl/nieuws/item/63