Hoe krijg ik deze bult weg?

Vorig maand had ik uit het niets een bult op me voorhoofd gekregen en na 3 dagen ging het weer weg. Het was geen puist ofzo maar echt een grote bult. Ik had me hoofd ook nergens tegen aan gestoten ofzo.

En nu heb ik die bult weer!! En ook op de zelfde plek. En dit keer toen ik echt heeel lang en hard kneep kwam er wel wat bloed en gele troep uit. Maar nog steeds dik.

Weet iemand hoe dit komt? En hoe ik die bult weg kan krijgen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk toch een soort ontsteking, je zegt zelf dat er gele troep uitkwam.
Denk dat een bezoekje aan de dokter wel verstandig is, die kan hem dan open snijden. Zodat alle troep eruit kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zegt deze bult, maar ik zie geen foto.
Is het iets groots of meer een bultje.
Gele troep wijst op pus en etter, misschien een steenpuist die zich inmiddels heeft ontlast maar dat gaat ook zeker sneller weg als je langs de huisarts gaat die het even opensnijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het een abces is.

Een huidabces is een opeenhoping van etter in de huid. Deze abcessen komen vrij vaak voor en kunnen op elke leeftijd en overal op het lichaam optreden. Ze worden veroorzaakt door ziekteverwekkers, meestal bacteriën, en kunnen zich bijvoorbeeld voordoen na een lichte beschadiging of huidletsel.

Huidabcessen, steenpuisten en negenogen worden meestal veroorzaakt door bacteriën als stafylokokken.
Huidabcessen zijn lokale zwellingen die open of gesloten en rood zijn en waaruit vocht kan weglekken. Deze abcessen zijn vaak pijnlijk en warm.
Lichtere infecties worden behandeld door verschillende keren per dag warme en vochtige kompressen aan te brengen. Deze versnellen de afvoer van pus en bevorderen de genezing.
Soms breekt het abces spontaan open en loopt de etter vanzelf weg. In enkele gevallen verdwijnen abcessen geleidelijk onder invloed van enzymen die de etter verteren, waardoor deze uiteindelijk weer in het bloed wordt opgenomen. Als er nog etter achterblijft kan er opnieuw een abces ontstaan.

Ik raad je aan om ermee naar de huisarts te gaan om je erger worden of andere narigheden te besparen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er lijkt iets in je huid verstopt te zitten, misschien een talgkliertje of zo. Met knijpen maak je dat alleen maar erger.
Je huisarts kan bekijken of het zin heeft de bult open te maken.
Iets anders: als je een meisje bent en niet aan de pil bent, krijg je soms ook eens per maand een nare puist ergens, mijn ma had altijd een puist op een vaste plek op haar wang dan.