Wat is de beste voedselcombinatie voor een florerende spijsvertering?

Puur interesse.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor alles over de spijsvertering kan je hier kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op deze vraag kan je verschillende goede antwoorden krijgen, omdat de meningen over dit onderwerp nog al verschillen.

In de ochtend yoghurt en fruit.
In de middag volkoren brood met beleg, liever geen vleeswaren en zeker geen melk bij drinken.
Sávonds aardappelen of rijst met groente en/of rauwkost
Vis , peulvruchten, liever geen vlees wel fruit, maar dan niet na maar voor de maaltijd.
Veel drinken, maar liever geen koffie, cola en koolzuurhoudende drankjes.
Sla nooit een ontbijt over, dat is erg slecht!
Nooit te veel eten! Nooit nog eens opscheppen omdat het zo lekker is, dan gaat je maag wennen aan te veel eten.
Alleen gezonde tussendoortjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens!
Inderdaad dat is persoonlijk.
Voor mij geldt dat ik houd van licht eten , veel koolhydraten weinig eiwitten. Om te zorgen dat de koolhydraten niet te snel worden opgenomen eet ik veel vezels.
Ik kom NOOIT aan , en daarom eet ik veel chocola, pinda's etc tussendoor. Ook drink ik veel .

Ontbijt : all bran flakes en muesli met (soja) melk.

Lunch : volkoren brood met pindakaas , soms gebakken ei , appel of kiwi.

Avondeten: Soms pasta, soms aardappelen , soms rijst , meestal met bonen en groenten en vleesvervanger of ei. Tomaten sla of wortelen.

Licht eten voorkomt dat je met zuurbranden of een zwaar gevoel in je maag rondloopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook daar is geen algemene regel voor te geven.
Mensen verschillen onderling.
In mijn geval, geen aardappelen, tomaten, paprikaś, azijn, vlees, volkorentarwe, koemelk.
Dat verschilt per persoon, maar voor het meeren deel is het toch wel een beetje gezond!!