Maakt het uit als je met je vingers je lens er even uithaalt?

Ik doe soms mijn ooglid dicht, en dan haal ik met mijn vingers mijn lens even los. Omdat ik mijn oog dichthad, gaat mijn lens er niet uit, maar gaat hij lekkerder zitten.

Mijn vraag is: is dit schadelijk voor lens en/of oog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee hoor geen probleem. Ik heb ook al jaren lenzen en doe dat ook af en toe. Je lens beschadigd er niet van want je raakt je lens niet aan met je vingers en voor je ooglid kan het ook geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je je handen maar goed gewassen hebt.

Maar goed? Dat moet je aan een oogspecialist vragen. Het zou niet super goed zijn, anders deed je lichaam het wel zelf.

Laat het eerst ff nakijken. Nu je er nog geen last van hebt kwa irritaties en ontstekingen. Ogen zijn toch erg belangrijk. Anders. Komt er een keer een tijd dat je geen vragen meer kunt stellen en beantwoorden op GoeieVraag.nl

Veel succes met je verdere verloopt van je vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij dat het geen probleem moet zijn, maar ik vraag me 2 dingen af:
1) heb je harde of zachte lenzen?
2) waarom zitten ze niet lekker?

Ik vermoed dat je zachte lenzen hebt; ik draag zelf harde lenzen, en het is zó makkelijk om je lens even los te halen op de manier die jij beschrijft, dat-ie daarna ergens anders op de oogbol terechtkomt. Om hem dan weer terug te krijgen waar-ie hoort is een ramp!

Verder raad ik je aan om eens een bezoekje aan een lenzenspecialist te brengen en je lenzen goed te laten aanmeten. Wanneer ze niet lekker zitten is er iets niet goed. Of je slaapt veel te weinig en hebt daardoor problemen...