Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat de doodsgreep?

Bij CSI:Miami, Seeason 1, Episode 14, is er een man vermoord terwijl hij iets stevig in zn hand heb.
de patholoog zei toen dat dat soms gebeurt als iemand doodgaat, en toen zaagde ze zijn hand eraf en deed die in de magnetron, zodat ie open zou gaan.
Ik weet dat je niet alles moet geloven van zulke series, maar ze vertellen meestal ook geen onzin.
Ik vroeg me af of dit echt gebeurt wel eens.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit heeft te maken met lijkstijfheid, binnen een paar uur na het doodgaan wordt het lijk stijf, dus als het lijk iets vast had, dan kan het door de lijkstijfheid een zgn doodsgreep ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan altijd gebeuren dat is met alles.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Maar je moet er wel lang aan vast zitten. Het is niet dat je 5 sec iets stevig vasthoud. Het moet wel langer zijn. en inderdaad moet je de hand verwarmen zodat de spieren losser worden en de hand open gaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen, inderdaad door de mooi benoemde rigor mortis (lijkstijfheid) Echter deze houdt na verloop van tijd op te bestaan waardoor je eea weer makkelijker kan verwijderen. in NL zullen ze niet werken op de wijze zoals in CSI. Er zijn meer trucjes (of gewoon wachten) om zaken los te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding