ik zit met een paar problemen ik weet niet wat ik ermee moet

Een beste vriendin van mij snijd zichzelf
ik ook.
ik ben laatst aangerand.
me nicht word gepest.
me andere nicht die wilt aandacht van verkeerde jongens/mannen en de kans is groot dat ze in verkeerde handen valt.
ik heb soms van die gedachtens dat ik niet verder wil leven
ik weet niet echt of ik mijn vriendje nog wel leuk vind
en soms als ik loop word ik heel duizelig
en heeft iemand afval tips want ik ben vrij dik

Toegevoegd na 35 minuten:
ik ben 12 jaar en heb hier niet met me ouders over gepraat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Hoe oud ben je? En heb je al eens met je ouders of zo over deze problemen gepraat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je ouders heel graag willen weten wat er met jou aan de hand is.

Antwoorden (7)

Ik ga je geen afval tips geven, want ik kan vanaf hier niet inschatten hoe dik je bent en ga het daarom niet geven. Het advies wat ik je wel kan geven is om naar de dokter te gaan en je te laten doorverwijzen naar een psycholoog en stuur je beste vriendin er ook heen. Dat lijkt mij het verstandigste.
Hoe oud ben je trouwens eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me voor jou het beste als je je problemen eerst met je ouders en je huisarts bespreekt,hij kan je hoogstwaarschijnlijk verder helpen of je doorverwijzen en pas als je jezelf geestelijk weer op orde hebt,je gewicht aanpakken,ook daar zal je huisarts je voorlichting in kunnen geven,maar blijf niet zo rond lopen met je problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvallen is niet jouw probleem!! Dat zijn de nare ervaringen die je hebt meegemaakt en jouw omgeving. Zoek professionele hulp; slachtofferhulp. Ga naar je huisarts, psycholoog, slachofferhulp bij misbruik.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve meid, dat zijn een hoop problemen! Heb je iemand in je omgeving met wie je hierover kan praten? Is er iemand die je steunt? Dat kan al een hoop helpen.

Tips rond afvallen, maar ook rond snijden, kun je het best met de dokter bespreken. Hopelijk heb je een goede huisarts. Hij of zij zal helpen zoeken naar iemand die je hier goed in kan begeleiden.

Als je de gedachte voelt dat je niet zo niet verder kunt of wilt leven, bedenk dan dat je vooral moet zoeken naar een manier om anders verder te gaan, niet om te stoppen.

Je kunt daarover altijd praten, dat lucht op. De volgende mensen staan voor je klaar:
In Nederland: http://www.113online.nl/
In Belgie: http://www.preventiezelfdoding.be/index.php?f=zml

Zoek hulp, want je staat er nooit helemaal alleen voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw nicht en je vriendin zijn, hoe hard het ook klinkt voorlopig niet jouw probleem. Help eerst jezelf voor je een ander kunt helpen. En jij moet dat doen door met je ouders en huisarts te praten.
Durf je dat niet alleen, en denk je dat je beter eerst met iemand anders kunt praten die je vertrouwt (buurvrouw, tante, moeder van vriendin) doe dat, en vraag die dan mee te gaan naar je ouders
succes
anneliez
12 jaar geleden
Indien u het nog niet met uw ouders heeft besproken,
doe het dan nu.

Grote kans dat ze het een en ander al weten.
Bespreek het overgewicht, snijden en de aanranding
met uw huisarts en uw ouders.

Laat u doorverwijzen naar een PSYCHIATER en niet naar een psycholoog. Doe aangifte van de aanranding of
verkrachting.

Wat uw vriendin of nicht betreft, u kunt niet alle leed van de wereld op uw schouders nemen.

U kunt ze alleen adviseren of steunen.
U heeft genoeg aan u zelf.

Kortom, werk aan uw eigen herstel evt met medicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee Leeftijdgenoot,

Nou lekker weer. Ik weet dat je aan ''ga er met je ouders over praten'' niks hebt omdat het moeilijk voor je is.

Daarom moet je zoeken naar iemand waarmee je echt wilt praten. Heb je een beste vriendin, of een kennis, of een juf of meester (mentor) waarmee je kan praten?

-

Je gevoelens opschrijven. Zo kan je de nare gevoelens opschrijven en proberen even los te laten.

-

Ik heb ook op me 12e in een moeilijke periode gezeten. Ik heb de 1ste bron gebruikt;

(BELLEN, EMAILEN OF CHATTEN MET EEN PROFESSIONEEL PERSOON (anoniem)

Ook kan je even kijken op de 2de bron.

Als je nog iets wilt weten mag je ook een inbox naar me sturen, hoorl.

Ik ben er ook uitgekomen, en jou gaat dat ook lukken. Zet 'm op.