Ik denk niet dat het echt erg is, maar ik weet van mijzelf dat het meest minimale scheurtje, krasje of vuiltje al heel veel irritatie aan het oog oplevert! En vaak te pijnlijk om de lens te blijven dragen. Maar als je de lens gewoon kan dragen, zonder dat hij irriteert / pijn doet, en je er gewoon goed mee kan zien, dan denk ik niet dat het erg is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook wel eens een scheur in mijn lens gehad en ik kreeg gelijk gratis een nieuwe van de opticien.
Dus waarom zou je er dan mee blijven lopen?

Ik denk niet dat het goed is voor je oog. En als je die lens schoonmaakt, kan het scheurtje groter worden.

Dus gewoon terug gaan naar waar je die lens hebt gekocht en een nieuwe vragen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja want je kan je iets ermee beschadigen. Volgens mij was het de hoornvlies maar weet het niet meer zeker. Mijn opticien waarschuwde me er in ieder geval wel voor om dan een nieuwe in te doen. Je kon er geloof ik zelfs in het uiterste geval blind van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet mee blijven rondlopen wees zuinig op je ogen. Krasjes zullen er altijd inzitten, maar kleine scheurtjes moeten gelijk worden vervangen door een nieuwe lens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een scheurtje erin betekent dat de oorspronkelijke lens niet meer is zoals hij was en moet zijn. Dus vervangen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja: het scheurtje kan harde randjes hebben die je hoornvlies irriteren of zelfs beschadigen, de bolling van de lens kan verstoord zijn, en je kunt de lens niet goed meer schoonmaken, wat infectierisico oplevert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit moet je vervangen. Niet meer indoen. Het kan je oog beschadigen en er kunnen zich bacteriën in nestelen waardoor je een infectie aan je oog kunt oplopen.