Is het zo dat er mensen zijn die grapjes maken om hun onzekerheid te verbergen?

Ik hoorde laatst zoiets. Ik wil weten of het echt zo is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grapje zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?

Het beste antwoord

Ja ,zeker grappen over een persoon of iets of iemand afzeiken ,of zich vrolijk maken over andermans pech ,enz komt vaak voor uit gebrek aan eigen waarde ,en proberen dat zo wat opte Poetsen,zo van er zijn nog grotere eikels dan ik zelf ,een gerust stellende gedachte voor ze .en ja in iedere grap zit een waarheid !vaak een grap gebruiken om een taboe ,of moeilijk onderwerp hanteer baar temaken ,(kleiner) maar voor echte humor moet je ontspannen zijn ,en ja wat mij betreft een grap moet altijd kunnen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (10)

Sommige mensen zijn gewoon grapjassen van zichzelf. Maar je hoort ook wel over "de gezellige dikkerd" Die door grappig gedrag hun dik zijn en grappen er over compenseren door zelf grappig te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat gebeurt wel eens, maar dat is niet bij iedereen zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste waarheden worden gezegd in een vorm van een geintje! En dat gebeurd ook met zelfspot .. een reden daarvoor kan zijn dat wanneer je zelf al iets zegt het voorkomt dat andere oordelen. Om ook maar het voorbeeld van een zwaarder persoon te nemen. Wanneer jij zegt ik ben afgevallen dan kan de persoon in kwestie daarop reageren ... ohh wil je wat van mij ik heb genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, is idd niet altijd het geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ja =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat veel onzekere mensen grappen maken doormiddel van zelfspot om hun onzekerheid over bv hun lichaam te verbloemen, dus ik denk dat het antwoord op je vraag ja is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit zo is, het is eigenlijk een masker deze grapjes. Zo hoef je niet over jezelf te praten hoe jij je voelt en maskeer je alles met grapjes. Zolang je grappen maakt denkt iedereen dat het goed met je gaat. Ook al is dit niet altijd zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan zo zijn idd.

het kan ook zijn dat iemand gewoon humor heeft, of zich even geen houding weet te geven.
het kan ook een manier zijn om je leven aangenamer te maken en je eigen foutjes te overleven (galgenhumor)

er zijn veel redenen om grapjes te maken, maar als iemand grappen maakt is deze niet per definitie onzeker, en ook niet elk onzeker persoon maakt grappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet perse te zijn om hun onzekerheid te verbergen .

Sommige mensen hebben n hoog humor gehalte zijn gewoon gevat of adrem ;) .
die positieve eigenschap bezit ik ook en t'heeft inmijn geval niet met zelfspot of onzekerheid te maken .

Wanneer ik onzeker en dat ben ik ook vaak,.dan zeg ik het gewoon is het maar duidelijk voor de andere .

Wat je het liefst wilt verbergen, laat je juist het meeste zien is mijn ervaring !