Hoeveel uur per dag mag ik maximaal gamen?

Ik heb al 4 jaar ervaring met gamen , lang achtr de pc zitten ia geen probleem. Maar hoelang is dan nog goed voor me?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Ligt er ook aan hoe laat je naar bed moet, of je nog school of huiswerk hebt. Zolang dat niet nadelig beinvloed word, zit er niet echt een maximum aan.
Ik zou zelf zeggen maximaal 8 uur (op een vrije dag). Neem elk uur even pauze, benen strekken, handen en vingers wat losser maken en even je ogen ergens anders op focussen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook belangrijk, niet vergeten om te eten of te drinken ;)
Doordeweekse dag zou ik het houden op 3 uur maximaal. Anders heb je geen tijd meer voor de overige dagelijkse dingen die je moet doen, als werk/school, avondeten, mogelijk huishoudelijke taken en op tijd gaan slapen.

Toegevoegd na 4 minuten:
En uiteraard niet elke dag zo lang, ik neem aan dat je ook wel andere hobbies hebt, of dat je eens naar vrienden wil.
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ja, dat is wel lang, dat zei ik als maximum tijd, meestal red je niet zolang :p
Wat denk je zelf? Je kunt het best maar een uurtje per dag gamen, daarna kun je beter wat gaan sporten of wat nuttigs doen.
Als je toch echt niet zonder gamen kan, ga dan na ieder uur 15 mintjes pauzeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Gamen is nuttig voor hand-oog coördinatie ;)
Maar ik snap je punt, te veel is ook niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, je krijgt er ook nog eens een goede reactiesnelheid van!
Ik heb zelf van mijn 16e tot mijn 20ste heel veel CoD gespeeld, nu al 2 jaar bijna geen games gedaan, ik moet zeggen dat mijn reactiesnelheid inderdaad wat minder is geworden. Maar ik heb in die 2 jaar wel 10000x meer kennis opgedaan dan in die 4 jaar gamen. ;) en daar ben ik toch blijer mee dan met een goede hand-oog coördinatie. :)
Maar natuurlijk is iedereen anders en stelt iedereen andere prioriteiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een dikke plus +!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind 1 uur per dag wel weinig hoor. zeker als je een nieuw spel hebt. even pauze tussendoor is prima, maar op een regendag als vandaag is een paar uurtjes prima wat mij betreft, zolang het maar niet de hele dag is idd.
1 uur per dag is al behoorlijk veel voor dit ijdel genoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat je leven niet alleen bestaan uit spellen spelen...
maak voor je eigen een afspraak dat je 1 uur per dag gaat gamen, en de rest van de dag andere leuke dingen gaat doen/beleven.
Ga lekker wat leuks doen met vrienden, of ga lekker creatief iets maken/ doen wat jou erg aanspreekt.
Er valt nog zoveel te beleven naast het gamen.