Is het normaal dat je veel haar verliest per dag?

Ik verlies per dag erg veel haar, vooral als ik het borstel. Is dit normaal en hoe kan ik dit tegengaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Het is heel normaal om per dag tussen de 80 en 100 haren te verliezen. Op sommige momenten, bij stress, of zelfs tijdens je periode van mestrueren bijvoorbeeld, kan je méér haaruitval
hebben dan gewoonlijk.

Indien je bijvoorbeeld een dag je haar niet zou kammen, en je doet het de volgende dag, zie je dat je veel meer losse haren hebt, en dat er ook meer haren door het huis of aan je kleding blijft zitten. Als je lang haar hebt, ziet het er overigens erger uit dan het is. Een paar lange losse haren bij elkaar ziet er al snel uit als "een hele bos".

Geen zorgen maken. Elke dag voorzichtig borstelen of kammen is de beste manier om de losse haren uit je haar te verwijderen.

Als je haarverlies volgens jou toch té lang aanhoudt en je té veel haar verliest, zou ik even langs de huisarts gaan.

Voor mannen en vrouwen is er wel een klein verschil, mannen verliezen soms meer haren, en worden eerder kaal dan vrouwen.
http://forum.fok.nl/topic/1663785
http://www.le-salon.nl/nieuws/101-haarverlies.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat het een beetje een combinatie is van stress (examens) en mijn maandstonden.
Dankje voor het antwoord

Andere antwoorden (2)

Dit kan allerlei oorzaken hebben. o.a. vitamine tekort. Of gebruik van medicijnen of door ziekte. Wordt het te gek voor jou gevoel ga dan naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is veel? Het lijkt al gauw heel veel als je 's morgens je haar borstelt. En als het lang is, lijkt het nog meer.

Tussen de 80 en 100 haren per dag verliezen is heel normaal, dus als je haar in korte tijd veel dunner wordt, dan moet je je zorgen maken, anders niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en hormonale veranderingen kunnen tijdelijk ook voor haarverlies zorgen. Dat gaat vanzelf weer over.