Hoe lang duurt het voordat een scheet, of de lucht na een grote boodschap, op de WC zo verdund is dat ik niks meer ruik?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij mij duurt het nog geen 5 minuten. Dus een concreet antwoord op je vraag is er niet, omdat verschillende mensen, verschillend stinken, en verschillende hoeveelheden lozen. Ik ga er even vanuit, dat je bedoelt, zonder hulpmiddelen als geurverwijderaar of luchtverfrissers. Je kunt dit natuurlijk zelf heel goed even testen, en zelfs bij anderen. Dan zul je zien dat de tijd, waarin de lucht oplost, verschilt naar gelang persoon, hoeveelheid, en wat heb je gegeten enzv. Hou er natuurlijk rekening mee, dat een grote boodschap, langer stinkt, dan een scheet, alhoewel dit ook weer zeer afhankelijk is, en ik weet, dat scheten ook verschrikkelijk kunnen stinken, vooral wanneer iemand redelijk wat eiwitten binnenkrijgt bijvoorbeeld. Succes!!!

Steek een lucifer af en de meeste/alle vieze lucht is direct verdwenen. Hoelang het anders duurt, valt niet te zeggen en hangt af van ventilatie, hoeveelheid en intensiteit geurig gas, etc.

Uit ervaring (en niet alleen van mezelf), weet ik dat het bij een scheet afhankelijk is van hetgeen je hebt gegeten. Ik zeg altijd maar 'hoe zachter de scheet, des te erger hij stinkt' (dat rijmt niet). Daarmee bedoel ik, winden zijn echt nasty. Zo'n lange 'knetter-scheet' wordt meestal als onbeleefd ervaren, maar stinkt vaak niet. In Australie is er een groot scheten onderzoek gedaan. Wellicht interesseert het je.

Bronnen:
http://www.abc.net.au/spark/smelly/fartsur...

Afhankelijk van de tijd die het de stof kost om zo te diffunderen door de ruimte dat de concentratie niet meer te ruiken is. Snelheid van diffusie is afhankelijk van: Het concentratieverval, de warmte (diffunderen gebeurd sneller bij hogere temperatuur omdat moleculen dan sneller bewegen), het oppervlakte, de afstand, het soort stof en geleidende stof. Dit betekent in de praktijk: In een grote ruimte is de lucht sneller verdund dan een kleine, als het raam openstaat dus ook sneller. De lucht van een grote drol of scheet verspreidt zich sneller. In lucht verspreidt geur zich sneller dan in water.

Bronnen:
Biologie voor jou. Wikipedia.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100