vraagje over bijwerkingen van de pil.

Sinds ik de pil slik ben ik 3 kilo aangekomen en zijn mijn borsten enorm gegroeid ook zijn ze veel zwaarder geworden is dit normaal? val ik na een paar maanden weer af of blijft dit zo?

Ik zit nu in mijn eerste stopweek en ik ben zaterdag al 2 weken ongesteld. Is dit ook normaal? Voor dat ik de pil slikte was ik altijd heel regelmatig ongesteld en altijd maar precies 5 dagen erg fijn dus! hoe zit dit en klopt dit wel? Ik ben niet hevig ongesteld maar wel echt ongesteld (er komt een 'normale' hoeveelheid uit maar toch minder als hiervoor)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het aankomen is bij 80% van de nieuw-gebruikers heel normaal. Zelfs 10 kilo aankomen is mogelijk.
Vergeet niet dat de pil er in de begin periode voor zorgt dat je hele hormoonhuishouding op z'n kop gezet wordt. Je lichaam heeft echt tijd nodig aan deze verandering, zelfs als je een lichte pil gebruikt.
Nu weet ik niet hoe oud je bent maar mocht je in de pubertijd zitten: de meeste meiden komen sowieso in de pubertijd aan, ongeacht gebruik van anticonceptie.
Dat je de 1e keer na het beginnen met de pil 2 weken ongesteld bent is niet helemaal goed, maar nog even niet druk over maken. Is het de 2e en 3e keer in de stopweek nog zo hevig/lang, bel dan even met de huisarts. Suc6.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dit klopt niet, je ongesteldheid moet met 1 week weg zijn. Zou contact opnemen met je huisarts hierover en je probleem voorleggen. Misschien is een andere pil beter voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je lichaam even moet wennen aan het pil gebruik, als je klachten blijven aanhouden is het verstandig met je huisarts te overleggen. Er zijn natuurlijk vele soorten in anticonceptie pillen misschien is dit niet de goede voor jouw. Je lichaam kan door toedoen van hormonen wel wat veranderen, dus het kan zijn dat je borsten wat zwaarder worden.Sommige dames hebben last van hoofdpijn en het kan ook gebeuren dat je minder zin in sex krijgt. Een andere pil kan dan altijd een optie zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel iets wat bij meer vrouwen voor komt (gewicht), check je bijsluiter maar eens waarschijnlijk staat het wel bij de bij werkingen.

Ik zou zowiezo eens met je dokter praten al kan het in het begin toch wel erg onregelmatig zijn. Mijn zus had dit zelfs tot voorbij haar dertigste, toen ze zwanger wilde worden heeft ze uiteindelijk met een op haar afgestemd dieet haar siclus regelmatiger gekregen.

Je kunt natuurlijk ook kijken naar andere vormen van anticonceptie, ik ben helemaal voor het spiraaltje veel minder bijwerkingen en als je vaak ziek bent veel betrouwbaarder (ik was namelijk haast vader geweest omdat mijn ex zo veel ziek was en haar pil zijn werking niet meer deed).
Je hebt er twee soorten in Hormoonspiraaltje en het koperspiraaltje het is even een klein vaginaal onderzoek en na 10 minuten is alles klaar en vrij wel direct veilig. Vervolgens ben je klaar met het slikken van de pil en is alles veilig voor circa 7 jaar voor meer voorlichting zou ik je ook naar je huisarts willen verwijzen.