Wat kan dit voor ziekte zijn?

Mijn vriend heeft precies een week last van erge spierpijn en koorts die rond de 38 graden blijft. Hij denkt dat dit een soort griep is maar dat lijkt me niet en ik zeg hem zovaak dat die naar de dokter moet gaan maar hij wil dat niet want denkt dat het vanzelf overgaat. Maar hij heeft helemaal geen verschijnselen van griep dus dat is het waarschijnlijk niet. Wat kan het dan zijn? Hij tilt zwaar op zijn werk en gaat meestal laat slapen en heel vroeg eruit. Hij slikt paracetamols voor de koorts maar die blijft steeds het zelfde. Ik maak me echt zorgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Dit is wel degelijk griep. Meeste mensen denk bij een beetje snotneus of hoesten dat ze al de griep hebben,maar dat is niet waar. Koorts en spierpijn zijn dus wel verschijnselen van griep. Een goed griep, vaak gecombineerd met buik of darm krampen,kan soms wel 3weken duren.
Zolang zijn temperatuur niet oploopt naar 40 graden is er geen reden om naar de dokter te gaan.
Gewoon goed uitzieken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens, niets aan toe te voegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe kun je dan het beste uitzieken? En wat het beste doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aspirines werken, of antigrippine haal je bij de drogist. Maar eigenlijk is het beste om niks te doen, met medicijnen onderdrukt je het alleen maar en het proces wordt slecht 1á 2 dagen korter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn dokter zei altijd: met medicijnen duurt het een week, zonder medicijnen 7 dagen;-)+
Vitamine C pillen slikken doet vaak ook wonderen, verder lekker in bed blijven liggen anders blijf je er tegen aan sukkelen.. Het is zoals hier boven staat inderdaad gewoon de griep en die moet uitgeziekt worden.. duurt ongeveer een weekje als je je zelf echt volledig rust geeft..

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriend is al een paar dagen aan het uitrusten en de koorts is nu inmiddels 37.7 inplaats van laatst 38.3 dus het gaat de goede kant op! waarschijnlijk is hij dinsdag wel weer opgeknapt
De verschijnselen lijken toch op griep. Het kan wel een paar weken aanhouden. Koorts is een gezonde reactie van je lichaam.
•Door een verhoogde lichaamstemperatuur verhoogt het metabolisme en kan er een sneller herstel optreden van aangetaste cellen of weefsels.
•Koorts versnelt het hartritme en daarmee de bloedsomloop, waardoor enerzijds de cellen van het immuunsysteem sneller aangevoerd worden en anderzijds gifstoffen (van bijvoorbeeld bacteriën) vlotter afgevoerd worden.
Paracetamol kun je daarom beter niet teveel gebruiken wanneer de koorts niet erg onaangenaam of te hoog wordt. wel veel water drinken zodat het lichaam niet uitdroogt. Wat boullion is lekker als je ziek bent en voldoende vitamines zijn ook nodig voor een sneller herstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spierpijn is een teken van griep.
Als de spierpijn op 1 plek zit kan het echter een onsteking zijn.
Paracetamol onderdrukt koorts; voor uitzieken dus zo min mogelijk paracetamol slikken.
Als het nu al een week heeft geduurd en de situatie blijft hetzelfde, zou ik hem aanraden om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Griep, ontsteking (ergens) of Ziekte van Lyme...