Volgens de Vlaamse krant Het Belang van Limburg kiezen de Nederlanders voor Belgische ziekenhuizen vanwege de kortere wachttijden en de betere service van specialisten. Vooral het ziekenhuis Oost-Limburg in Genk is populair. Daar werden vorig jaar ruim 31.000 Nederlanders geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Noemen jullie elke Nederlander een Hollander, of zo?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
De meeste Nederlanders houden er absoluut niet van om voor Hollander uitgescholden te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@defne: Om te antwoorden op je vraag bovenaan de reacties: Financieel maakt het allemaal niet uit; zorgverzekeraars vergoeden hetzelfde bedrag als ze in Nederland zouden doen. Wel blijft het altijd verstandig om vóór je voor het buitenland kiest, eerst contact op te nemen met je zorgverzekeraar of de behandeling wel in in het pakket zit. Want anders draai je alsnog zelf op voor de kosten. http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten/2010/04/23/nederlanders-wijken-massaal-uit-naar-belgische-ziekenhuizen

Andere antwoorden (4)

Omdat de mensen hier vaak sneller behandeld kunnen worden, in Nederland zijn de wachtlijsten vaak heel lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad om de wachtlijsten te vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al gezegd door de korte wachtlijsten. Maar ook door grote mogelijkheden op operationeel gebied, zeker bij rugoperaties kunnen ze in België veel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 2004 heeft onze zoon 4 weken in het Sint Jan Ziekenhuis in Brugge gelegen, voor een scoliose operatie. Hiervoor was er in Nederland een wachtlijst van een jaar! Dan had het te laat geweest. Hier was de "wachtlijst" 6 weken. Door allerlei complicaties hebben we er 4 weken vertoefd: Verzorging, deskundigheid, in een woord: Geweldig. Geef mij de Belgische ziekenhuizen maar. En wij hebben veel ervaring helaas, ook met Nederlandse ziekenhuizen.