Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er brak een stukje van mijn kies, kan dat twee weken wachten?

Mijn tandarts is op vakantie, nog ruim twee weken. Het doet geen zeer, ook niet bij poetsen. Het is een vrij grote verticale flinter van 1 mm dik, aan de zijkant tussen twee kiezen. 3 mm breed en 5 hoog. Vervangers zijn alleen voor zeer dringende gevallen bereikbaar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb jet ook, bij meerdere kiezen en ik moest minimaal 4 weken wachten, het is prima te doen, zolang he geen pijn krijgt, bij pijn moet je toch even kijken naar een eventuele andere tandarts!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je geen pijn hebt,dan kan dit gerust zo lang wachten.Zou wel de mond spoelen met ontsmettingsmiddel om ontsteken te voorkomen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is zout water goed om te spoelen?
fremar
9 jaar geleden
Ja,zeker:een 4 maal per dag zo

Andere antwoorden (1)

het ligt eraan hoe groot het stuk is. Een groot stuk, mits goed bewaard, kan er binnen enkele uren weer op 'gelijmd' worden. Dit lijkt mij dringend genoeg om de dienstdoende tandarts te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kreeg uiteindelijk de dienstdoende assistente te pakken, kon wachten mits het geen zeer ging doen. Het is alleen moeilijk kauwen, zo aan een kant!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding