elke levensjaar erbij hoeveel gewicht erbij??

Als je van 15 naar 16 gaat bijvoorbeeld of van 17 naar 18 hoeveel lichaamsgewicht gaat er dan bij??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Verschilt en heeft opzich niets met leeftijd te maken maar met metabolisme wel is het zo dat de snelheid van je metabolisme afneemt naarmate je ouder word
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeftijd en gewicht heeft niets met elkaar te maken. Je zal moeten kijken naar de uiteindelijke lengte. Als je met je 20ste rond de 1.70m zal zitten kan je er 'rekening' mee houden. In de groei zal je het ene jaar voller zijn dan het andere jaar, maar dat regelt je lichaam helemaal zelf. Net als dat je het ene jaar harder groeit dan het andere.
Eet gewoon gezond, beweeg lekker en wees matig met alcohol. Dan komt alles goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de puberteit word je ongeveer drie kilo per jaar zwaarder. Dat is natuurlijk een gemiddelde, waarbij groeispurts buiten beschouwing zijn gelaten. Daarom is het belangrijk om ook de verhouding lengte/gewicht in de gaten te houden en de groei van jongens en meisjes verschilt.