Wat is dit?

Heb al een week pijn. Dacht eerst dat het spierpijn was had veel gelopen maar daar twijfel ik nu aan. Ik heb echt brandende pijn voornamelijk in mijn bovenbenen. Een soort spierpijn maar dan echt heel pijnlijk. Kan er niet van slapen. Het is het ergst als ik stil lig. Dan voel ik het echt zo erg. Als ik loop valt het mee. Ook voel ik me erg moe.

Ik vind dit heel gek heb dit nooit eerder gehad. Wat kan dit zijn? Ben van plan om naar de huisarts te gaan maar wil toch weten of iemand dit herkend!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga gewoon naar de huisarts! Dit is niet een plek om medische meningen of advies te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voelt het een beetje zoals 'groeipijn' als je weet wat dat is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is 24, dus groeipijn zou het wel niet zijn ;) Maar speculeren heeft geen zin, de beste remedie is een huisarts.

Het beste antwoord

Als je al een week pijn hebt die niet beter wordt dan zou ik maar eens naar de huisarts gaan als ik jou was.
Er kan van alles aan de hand zijn en daar zijn dokters toch voor?
Niemand hoeft zolang met pijn rond te lopen/liggen en stel dat het een onderhuidse bacterie zou zijn, een ontsteking of iets met je bloedsomloop, dan kan je er niet te lang mee wachten. Het is dan snel van kwaad tot erger geworden. Na een week is het tijd, gaan dus!
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote + zo simpel is het, want met je gezondheid wacht je niet af als je zo veel twijfelt.
amc
12 jaar geleden
Vind ik ook. Je wilt toch niet horen van de arts; " Waarom heb je zo lang gewacht, was maar eerder gekomen!

Andere antwoorden (1)

Er zijn nog andere oorzaken voor spierpijn in je benen: bepaalde medicijnen, alcohol, roken, overbelaste spieren, blessures, bloedklonters, ziektes zoals griep, malaria en polio en ten slotte slechte voeding met een tekort aan vitaminen en water.

De spierpijn die je in je benen voelt na een inspanning kan je in zekere zin voorkomen door goed op te warmen en te stretchen voor je gaat sporten. Als je bij het lopen pijn begint te voelen kan je best stoppen met lopen. Achteraf een ijsbad of een koud bad is ook goed voor de recuperatie van de spieren, net zoals een massage van de benen. Het is ook beter dat je niet dagelijks gaat sporten als je hier last van hebt, maar een paar dagen wacht met de volgende inspanning.

Als je na een week toch nog pijn voelt in je benen kan je best je huisarts raadplegen.
Veel drinken is ook belangrijk. Warm water is bevorderend om je spieren te laten ontspannen.