Helpt traplopen om conditie op te bouwen?

Hey,

Ik wil mijn conditie opbouwen en mijn snelheid groter maken.
Ik wil het liefst niet buiten trainen, dus is dit een goed idee:

Zo snel mogelijk met je rechtervoet op de eerste traptreed en dan met je linker en dan weer zo op de grond en dat zo een 15 minuten lang achter elkaar.

Verbrand je dan ook calorieen ? Ik ben nu 17 jaar, dus ik kan wel afvallen nu of niet ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Steps...ja hoor, prima. Alle beweging is prima. Je kunt ook touwtje springen. Of op een trampoline in de tuin. Of sit-ups en push-ups. Of Nederland in beweging opnemen en doen als jij tijd ebt.

Ja dat helpt! Elke vorm van beweging helpt om je conditie op te bouwen. Je kan misschien ook de trap tot boven oplopen en dan weer naar beneden, dat is nog beter. Toegevoegd na 4 minuten: En je verbrandt er zeker ook calorieën mee. Met een kwartiertje traplopen verbrandt je 152 Kcal!

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/...

Zoals bestevaer als schreef, helpt steps zeker, maar je kunt ook de hele trap op naar boven lopen, weer terug en weer naar boven. Als je dat een tijdje doet en iedere dag opnieuw dan gaat je conditie met sprongen vooruit.

Dat is een hele goede oefening. Je kan ook variaties toevoegen, bv met gewichtjes in de handen en die omhoog tillen terwijl je dit doet, of na 2 wisselingen de grond met je handen aanraken. Buiten het feit dat het een goede oefening is voor je uithoudingsvermogen, train je ook de coördinatie. Afvallen is niet afhankelijk van leeftijd maar van jouw BMI. (Body Mass Index) Zoek dit maar even op op Google, dan kan je jouw BMI uitrekenen aan de hand van lengte, leeftijd en gewicht. Mocht je te zwaar zijn, hou dan vooral rekening met jouw voeding. Anders heeft het trainen om af te vallen weinig zin als je de verbrande calorieën weer aanvult met slechte voeding.

Mijn dochter doet dat ook regelmatig als ze wil afvallen. Maar dan niet 1x de trap op lopen maar ze rent net zo vaak de trap op totdat ze niet meer kan. daarna ploft ze op bed om even op adem te komen. ;-)

Ja dat kan erg goed. Wat ook goed helpt en je ook thuis kunt doen, is opdrukken, buikspieroefeningen en touwtjespringen. Elke ochtend is er ook Nederland in beweging op tv, misschien wat te langzaam voor een 17-jarige, maar je kunt het altijd proberen. Ik heb zelf een tijdlang dvd's gebruikt met tai-bo e.d. erop. Dit is ook erg effectief.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100